Pontus Enbom Postat 30 juni 2015 Postat 30 juni 2015 Roligt måste följas. När du frågar om det är ok i nivå tänker jag bara på den här videon med två bröder som skriker på varandra i ett dike "JA DEN ÄR MITT I BLÅSAN" XDSkickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Fildur Postat 30 juni 2015 Postat 30 juni 2015 Trevlig scape, känns riktigt genomtänkt denna reefer serie från red sea! :-)När du kört ett tag, berätta gärna vad du tycker om genomföringarna och deras lösning, smidig och tyst eller om något inte så bra? Intressant att veta och följa detta. Citera
akejan Postat 30 juni 2015 Författare Postat 30 juni 2015 Sådär, då finns det ström. Nu ska det bara i med mer vatten. Citera
spiken Postat 2 juli 2015 Postat 2 juli 2015 Ser riktigt bra ut det där .....vad har du tänkt för belysning till karet ? Citera
akejan Postat 2 juli 2015 Författare Postat 2 juli 2015 Det blir en maxspect razor 180w 15000k. Citera
spiken Postat 2 juli 2015 Postat 2 juli 2015 Ok..väntar med spänning på fler bilder känns som det kan bli riktigt bra det där Åke lycka till med karet ! Citera
akejan Postat 6 juli 2015 Författare Postat 6 juli 2015 Processen står stilla eftersom returpumpen är VÄLDIGT försenad.Något irriterad är jag. Citera
akejan Postat 10 juli 2015 Författare Postat 10 juli 2015 Fick returpumpen idag och nu har jag startat cirkulationen.Rätt tyst efter mycket justerade. Fick däremot läckage i returkopplingen.Den var inte riktigt åtdragen och det saknades lite gängtejp. Men nu är det fixat. Läckte ut någon dl i skåpet.Nu ska jag bara justera överrinningen och imorgon blir det salt i om inte jag hittar fler läckage. Citera
Nordin Postat 10 juli 2015 Postat 10 juli 2015 Snyggt jobbat, ser ut att bli bra! Kul med en till Sollefteåbo! Citera
akejan Postat 10 juli 2015 Författare Postat 10 juli 2015 Irriterande vinande ljud på Jecodpumpen. Hoppas den blir tystare! Citera
akejan Postat 11 juli 2015 Författare Postat 11 juli 2015 Så där, nu är det igång. Även tillfört nite-out och special blend från microbelift.Returpumpen har fortfarande ett irriterande vinande ljud, annars är allt helt tyst. Har inte startat skummaren ännu, ska vänta en vecka ca. Citera
Nordin Postat 11 juli 2015 Postat 11 juli 2015 Så där, nu är det igång. Även tillfört nite-out och special blend från microbelift.Returpumpen har fortfarande ett irriterande vinande ljud, annars är allt helt tyst. Har inte startat skummaren ännu, ska vänta en vecka ca.Ser ut som du fått till ett trevligt rev! Citera
akejan Postat 11 juli 2015 Författare Postat 11 juli 2015 Tack!Är inte riktigt tillfreds med att ha en sump. Det känns väldigt krångligt för tillfället. Får se om det kommer att kännas bättre framöver. Citera
peterj66 Postat 11 juli 2015 Postat 11 juli 2015 Tack!Är inte riktigt tillfreds med att ha en sump. Det känns väldigt krångligt för tillfället. Får se om det kommer att kännas bättre framöver.Jag tyckte också det var knepigt med sump när jag drog igång mitt kar, men nu älskar jag den. Jag har ett refugium där det bor lite blandade småkryp som pumpas upp i karet med jämna mellanrum, så mina fiskar har konstant tillgång på llevandefoder. Citera
akejan Postat 11 juli 2015 Författare Postat 11 juli 2015 O.k. Om min fortsätter att låta så här då blir den inte kvar! Citera
mikjon Postat 11 juli 2015 Postat 11 juli 2015 Blau är ställbar 0-99% men det kanske Jecod också är? Citera
akejan Postat 11 juli 2015 Författare Postat 11 juli 2015 Returpumpen blev faktiskt lite tystare då jag höjde hastigheten från steg 1 till steg 2, Otroligt!Problemet är att avrinningen måste justeras om. Ska testa med ännu högre hastighet en annan dag. Citera
denuo Postat 11 juli 2015 Postat 11 juli 2015 De flesta pumpar brukar ju bli tysta efter någon vecka om de inte är det från början. Så har det vart med mina streampupar iaf... O.k. Om min fortsätter att låta så här då blir den inte kvar! Citera
akejan Postat 12 juli 2015 Författare Postat 12 juli 2015 Har fyllt på med lite mer sand samt dosera nite-out. Pumpen "viner" fortfarande, dock lite mindre. Det är o.k utom då man befinner sig framför karet. Citera
akejan Postat 14 juli 2015 Författare Postat 14 juli 2015 Då har jag startat skummaren. Den flödar över hela tiden och jag låter det gå tillbaka i sumpen. Så här ska det tydligen vara i ett nytt kar?Får vänta och se om den lugnar ner sig. Citera
mikjon Postat 14 juli 2015 Postat 14 juli 2015 Det låter som du är på rätt väg Åke, det går väl att ställa in skummaren så den inte flödar över för mycket. Har själv fått alla grejer till mitt kar nu, håller på och drar PVC mm, blir nog bra i slutänden. Citera
akejan Postat 14 juli 2015 Författare Postat 14 juli 2015 Nej, det går inte att minska på överflödandet.Lycka till med ditt kar! Citera
stigigemla Postat 14 juli 2015 Postat 14 juli 2015 En del vattenberedningsmedel för sötvatten orsakar våldsam skumbildning. Har du lagt i Aquasafe eller liknande får du tömma skummarkoppen säkert 10 gånger för att få ut det.Koppen kan bli full på en timme ibland men häll inte i det i akvariet igen för då får du bara lika mycket skum en gång till.Bara att blanda nytt vatten att fylla på med. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.