Slanten Postat 18 juni 2018 Postat 18 juni 2018 Harmonisk scape. Höll du på länge innan du blev nöjd? Citera
Moose Postat 18 juni 2018 Författare Postat 18 juni 2018 7 minuter sedan, Slanten sa: Harmonisk scape. Höll du på länge innan du blev nöjd? Tack! Faktiskt inte. Jag skar till en bit i wellpapp av samma storlek som bottenglaset och byggde utanför karet. Och limmade det som kundes, man får inte komma för mkt. Man skall ju orka lyfta i det i karet oxå. Sparade några väl valda ställen där levande sten adderades för microliv etc. Detta var faktiskt första försöket. Hade dock en ganska klar bild i huvudet innan jag startade och väldigt mkt sten i olika former och storlekar att bygga med. Man får försöka tänka på hur viss koraller växer och skall få plats med. Utan att skryta har jag dock fått mkt beröm av akvaristrr tidigare för snygga scapes. Även av de som håller på med växtkar. Så jag har väl kanske en dold talang 2 Citera
Moose Postat 20 juni 2018 Författare Postat 20 juni 2018 Tack vare mycket goda vänner inom hobbyn går återkomsten mycket lättare. Karet börjar sakta men säkert fyllas på med godsaker. Acropora Stylopora Knappar Och mer är påväg! 8 Citera
Kimozabe Postat 24 juni 2018 Postat 24 juni 2018 Ser ju ut att gå framåt med stora kliv Är det en Nigricans eller? Hade ögonen på en sådan innan jag fick sett en vitbröstad hybrid live. Vågade inte köra både nigricansen och hybriden tyvärr. Mvh Kim Citera
Moose Postat 25 juni 2018 Författare Postat 25 juni 2018 Måste återigen tacka alla som gjort detta möjligt! Jag har så många fina vänner inom denna hobby! 2 Citera
Kimozabe Postat 25 juni 2018 Postat 25 juni 2018 5 timmar sedan, Moose sa: Lite bilder oxå Oh, den kirurgen har jag oxå varit inne på, va e det den kallas på engelska...typ vampire tang. Blir inte den rätt stor? Mvh Kim 1 Citera
Moose Postat 25 juni 2018 Författare Postat 25 juni 2018 Ingen aning fakitkst va den heter på engelska. Det är ju en Acanthurus och i stort alla dom blir ju rätt stora, tur jag har stort kar =) Citera
Kimozabe Postat 25 juni 2018 Postat 25 juni 2018 50 minuter sedan, Moose sa: Ingen aning fakitkst va den heter på engelska. Det är ju en Acanthurus och i stort alla dom blir ju rätt stora, tur jag har stort kar =) Nigricauda, 35-45cm... Citera
Moose Postat 25 juni 2018 Författare Postat 25 juni 2018 3 minuter sedan, Kimozabe sa: Nigricauda, 35-45cm... Nä, detta är en A. tennenti (Lieutenant Tang heter den på engelska ju, kom på det) Eller vad menade du nu? Citera
Kimozabe Postat 25 juni 2018 Postat 25 juni 2018 1 timme sedan, Moose sa: Nä, detta är en A. tennenti (Lieutenant Tang heter den på engelska ju, kom på det) Eller vad menade du nu? Ja just det, så hette den. Men då är det 40-50 enligt reeflex Mvh Kim Citera
rickard81 Postat 25 juni 2018 Postat 25 juni 2018 Alla anthias äter efter 1 dag. Vad matar du med?Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Moose Postat 26 juni 2018 Författare Postat 26 juni 2018 8 timmar sedan, rickard81 sa: Vad matar du med? Skickat från min iPhone med Tapatalk Artemia och lite pellets blandade Citera
Moose Postat 26 juni 2018 Författare Postat 26 juni 2018 7 minuter sedan, Nickson sa: Wow! Har suttit i 2 timmar på jobbet och kollat igenom din tråd. Vilken resa du har varit med om! Hoppas att omstarten går bra! And keep up the good work //Nick Tusen tack! Citera
rickard81 Postat 26 juni 2018 Postat 26 juni 2018 Artemia och lite pellets blandadeOkej mina vägrar pellets bara flingfoder och Artemia som går nerSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Moose Postat 26 juni 2018 Författare Postat 26 juni 2018 2 minuter sedan, rickard81 sa: Okej mina vägrar pellets bara flingfoder och Artemia som går ner Skickat från min iPhone med Tapatalk Ja det är lite olika det där Ibland måste man träna dom. Dvs mäta artemia och pellets på samma gång. Ibland mosa ihop det. Vissa individer kommer aldrig ta pellets. Ibland räcker det att en börjar så härmar dom andra. Ja lite lotto med andra ord. Så länge dom äter ngt så Citera
stigigemla Postat 26 juni 2018 Postat 26 juni 2018 Pellets är svårt. Flingor brukar vara super. Citera
Moose Postat 2 juli 2018 Författare Postat 2 juli 2018 Har haft @BatmanGefle på besök idag. Han hade med sig massor av fina koraller åt mig. Tusen tack för besöket. Citera
BatmanGefle Postat 3 juli 2018 Postat 3 juli 2018 Har haft @BatmanGefle på besök idag. Han hade med sig massor av fina koraller åt mig. Tusen tack för besöket. Tack för titten. Roligt även om det är nystartat!Hoppas de tar sig fint nu och att du äntligen kan få en normal, röd flak-monti Sent using Jedi mind-trick. Citera
Moose Postat 4 juli 2018 Författare Postat 4 juli 2018 Vi tar ett par kassa bilder. Karet börjar fyllas på. Och detta tack vare er alla vänner! 7 Citera
Datzun Postat 4 juli 2018 Postat 4 juli 2018 18 minuter sedan, Moose sa: Vi tar ett par kassa bilder. Karet börjar fyllas på. Och detta tack vare er alla vänner! Kassa bilder, men snyggt kar med härlig scape :) 2 Citera
nike83 Postat 4 juli 2018 Postat 4 juli 2018 riktigt fint! ditt kar har verkligen bra potential. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.