kocknick Postat 22 februari 2016 Författare Postat 22 februari 2016 Ja det kan mycket väl vara så! Tycker algerna jag haft, har avtagit på vissa ställen. Tack o bock! Citera
kocknick Postat 1 mars 2016 Författare Postat 1 mars 2016 Simmade alldeles nyss ut ur sitt ägg och kan knappt simma! Och jag som hade tänkt lägga mig tidigt lär ju bli att sitta framför burken ett tag nu! 20160301_230553.mp4 1 Citera
kocknick Postat 16 mars 2016 Författare Postat 16 mars 2016 Någon som har erfarenhet av hajar? Min äter med väldigt god aptit men gör i princip ingenting vad jag kan se. I början simmade den lite när lyset slocknade men nu ligger den mest o chillar i sitt "bo" den gjort under en revpelare.. Citera
kocknick Postat 19 mars 2016 Författare Postat 19 mars 2016 Andra hajen kläckt. Även den svart o vit men mindre i strlk. Inte ätit ännu. Upptäckte vita partier på mina flakväxande montis... tittade närmare och hittade något kryp.. nudibranch, alltid är det något! !! Nyss prick som tagit mer än hälften av mina fiskar o nu dessa. Hur blir jag av med dom? Har kört 1 timmes dopp i dubbel dos av faunas pest vätska o det verkar fungera. Gjorde det igår på allt och dom släppte eftersom och idag är det nya som äter på dom. Som i allt så finns det väl ingen Quick fix, men kanske sitter nån på bättre metod än min? Och vad kallas montimördarna på svenska? Citera
ormet Postat 19 mars 2016 Postat 19 mars 2016 Coola hajar Plattmaskarna kallas nog kort och gott Montiporaätande plattmaskar/nakensnäckor. På engelska Montipora eating nudibranch http://www.melevsreef.com/node/596 1 Citera
kocknick Postat 19 mars 2016 Författare Postat 19 mars 2016 Helvetesjävlar jag är rätt fucked med andra ord... läste att dubbeldos med salifert flatworm kan ta död på dom.. men lär ju döda lite annat nyttigt så också, pods etc. Förutom hajarna går karet tomt efter prickhelvetet... kanske får chansa Citera
spiken Postat 19 mars 2016 Postat 19 mars 2016 Hade dessa nudisar för 3-4 år sen. ...höll på å doppa fram å tillbaka hur länge som helst . Har du inte många montiporor ? så skulle jag ta ur dom ur karet å ev kasta dom . Låter du karet gå utan montis i några månader svälter du bort nudisarna ....själv kasta jag montisar för bra slant :/ det är ett riktigt satyg i få in i karet . Finns en wrasse som kan hjälpa att hålla dom i shack iaf. Macropharyngodon bipartitus 1 Citera
Suma Postat 19 mars 2016 Postat 19 mars 2016 Jag körde 90 minuter dopp KMnO4 50mg/L, det tar äggen också... enl: http://reefkeeping.com/issues/2007-09/eb/index.php sen karantän. Ser bra ut efter 2 månader. Tänkte svälta 6 månader innan jag flyttar tillbaka. 2 Citera
Johan Postat 22 mars 2016 Postat 22 mars 2016 Nicke! jag gillar din inställning!!! det är bara knyta nävarna i fickorna och komma igen!!! vi har alla varit där!!!! bit ihop det vänder kul att höra att hajarna mår bra! 1 Citera
kocknick Postat 25 mars 2016 Författare Postat 25 mars 2016 @johan ja man kan ju inte ge upp än! så ja, man biter ihop och ser på det som är bra! Fått den andra hajen att äta nu, väldigt skönt! Skulle bara vara kul om dom gjorde lite mer, men dom är ju bäbisar ännu och det märks. Går fortfarande en hel del på botten och när dom väl simmar är ofta de kör rakt in i något. Mina acros har börjat mogna o visa lite färger.. så lite har man att kika på i detta stilla kar. Glad påsk! Citera
mikoto Postat 9 april 2016 Postat 9 april 2016 Felet verkar ligga hos Johan för här fungerar din film utmärkt :-) 2 Citera
Johan Postat 10 april 2016 Postat 10 april 2016 Där visade jag prov på min IT kunskap=0 sorry Nicke! 1 Citera
kocknick Postat 18 april 2016 Författare Postat 18 april 2016 Hah! Skickat från min SM-T530 via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.