Zanders Postat 1 november 2015 Postat 1 november 2015 Då var det dags igen!Kommer inrikta mig på att köra triton metoden och lps/sps blandning.Har redan startat upp burken men ska försöka lägga upp lite bilder framöver på scapen osv.Belysning 3 st kessil 360we.cirkulation 2st Ecotech vortech mp40 silent.Skummare Royal exclusive mini 200 Red Dragon3 50 watt.Mediareaktor Royal exclusive.returpump Red Dragon3 50watt.Doserare GHL doser 2.Dator Apex Neptune på önskelistan, så trött på GHLs datorer som bara strular för mig... Sump Modifierad original sump för refugium.Sump belysning 15W E27 LED Växtlampa (10 Röda + 5 Blå) (lyser lila/rosa växer grymt)Armatur till lampan hittar ni här funkar kanon.Ska bara få bort allt damm på min Nikon och ladda batterierna så ska ni få lite bilder. Citera
hagbard Postat 2 november 2015 Postat 2 november 2015 Verkar hardcore lång väg hehe! Ser fram mot bilder! Citera
wrang Postat 27 november 2015 Postat 27 november 2015 Vad är det som strular med din ghl dator?Kan man koppla in fler saker till ghl 2 doserpump.Vad köpte du din refugium lampa?Mvh Christian Skickat från min iPhone 6S Citera
Zanders Postat 27 november 2015 Författare Postat 27 november 2015 Vad är det som strular med din ghl dator?Kan man koppla in fler saker till ghl 2 doserpump.Vad köpte du din refugium lampa?Mvh ChristianSkickat från min iPhone 6S Min dator är bara lite konstig. Haft den rätt länge och gillar den inte. Vill prova Neptune Apex ett tag. Lampa : http://fyndiq.se/search/?q=odling&search=show_all#1048504-12w-e27-led-odlingslampaGhl datorn, en del konstiga fel, keff programvara. GHL Doser 2 är grym jag älskar den plus att den ser äntligen bra ut (viktigt) http://www.aquariumcomputer.com/en-GB/products/dosing-technology/ghl-doser-2 Verkar vara mycket damm att damma av Citera
Zanders Postat 28 november 2015 Författare Postat 28 november 2015 (ändrat) Här kommer 2 bilder på hur det ser ut nu. Jag har ca 10 kilo sten till som ligger och kör in sig så jag ska byta ut lite sten snart och försöka få till högersidan till nått snyggt. ca 2 veckor ska jag åka på jakt efter lite mer sps då mina värden nu är ok.Jag lovar att posta lite bilder på sumpen så fort jag fått igång min Apex och gömt alla sladdar. Ändrat 28 november 2015 av Zanders 4 Citera
Zanders Postat 1 december 2015 Författare Postat 1 december 2015 Så blir det nog. Har en del jobb kvar med att få undan kablarna och måste hitta nån snygg behållare för doseringsvätskorna. Snart så. 3 Citera
Zanders Postat 1 december 2015 Författare Postat 1 december 2015 Dippa eller inte? Jag dippar alltid nya koraller.. Citera
ormet Postat 1 december 2015 Postat 1 december 2015 Fin krabba. Tetralia va? Alltid roligt att få dem i acropora. De brukar klara 15 minuter i dipp och piggna till när de hamnar i akvariet igen. Citera
wrang Postat 1 december 2015 Postat 1 december 2015 Doppar oavsett korallerna om det är fraggar från privat person eller butik. Blev så frustrerad när en skrev att man kan räkna med att vara fri från Skit pga att man köper fraggar från privatperson.Mvh Christian Skickat från min iPhone 6S 2 Citera
Zanders Postat 6 december 2015 Författare Postat 6 december 2015 Jobbigt när PH svänger hela tiden Overall i toppen är lite missvisande då ph proben inte satt i när jag starta datorn. Citera
Zanders Postat 9 december 2015 Författare Postat 9 december 2015 Blev dessa 1 Liters flaskorna till doseraren.Glas och tål diskmaskin. Citera
wrang Postat 9 december 2015 Postat 9 december 2015 Lyx flaskor!!Mvh Christian Skickat från min iPhone 6S Citera
stigigemla Postat 9 december 2015 Postat 9 december 2015 Jag rekommendera ändå att du köper 10 liters dunkar att blanda Balling i.Förbrukningen kan lätt gå upp till ett par dl om dagen och att blanda nytt mer än en gång i veckan tröttnar du fort på.Det blir illa nog att fylla på så ofta. Men en god tröst är ju att flaskorna är så snygga och påkostade med slangkopplingarna i locken.Tänk bara på att inte dra åt locken utan att det måste kunna komma in luft i flaskorna som ersättning för det du pumpar ut. Citera
wrang Postat 9 december 2015 Postat 9 december 2015 (ändrat) Tritonlabb blandningen (1,2,3a,3b) ska man blanda ut allt på en gång till en 10liters färdig lösning.Gör han åt 10ml/100liyer vatten så Ja då räcker inte 1 liter långt Mvh Christian Skickat från min iPhone 6S Ändrat 9 december 2015 av wrang Citera
Zanders Postat 10 december 2015 Författare Postat 10 december 2015 (ändrat) Lyx flaskor!!Mvh ChristianSkickat från min iPhone 6S visst är det Jag rekommendera ändå att du köper 10 liters dunkar att blanda Balling i.Förbrukningen kan lätt gå upp till ett par dl om dagen och att blanda nytt mer än en gång i veckan tröttnar du fort på.Det blir illa nog att fylla på så ofta. Men en god tröst är ju att flaskorna är så snygga och påkostade med slangkopplingarna i locken.Tänk bara på att inte dra åt locken utan att det måste kunna komma in luft i flaskorna som ersättning för det du pumpar ut. Har ett litet hål borrat på sidan i locket för den sakens skull. Tritonlabb blandningen (1,2,3a,3b) ska man blanda ut allt på en gång till en 10liters färdig lösning.Gör han åt 10ml/100liyer vatten så Ja då räcker inte 1 liter långt Mvh ChristianSkickat från min iPhone 6S Doserar bara 65 ml per dygn nu. Men jag har en backup plan Ändrat 10 december 2015 av Zanders Citera
Zanders Postat 11 december 2015 Författare Postat 11 december 2015 Ja 5liters får man ju plats med ellerjodå Citera
Zanders Postat 22 december 2015 Författare Postat 22 december 2015 (ändrat) Tänkte bara uppdatera er med hur det går. Allt går skitbra. behöver inte göra nånting utom mata fiskarna varje dag och mäta kh var tredje dag. Perfekt Dom koraller jag har växer och ser ut att må riktigt bra. Macroalgerna växer som ogräs så är det någon i stockholm som behöver chaeto säg till mig så får ni.Lite mer bilder kommer efter nyår när jag fått in lite mer fraggar. /A Ändrat 22 december 2015 av Zanders Citera
Zanders Postat 30 december 2015 Författare Postat 30 december 2015 (ändrat) Hade lite tråkigt igår och tyckte jag skulle prova bada min gopro. Ändrat 30 december 2015 av Zanders 2 Citera
Ouscazz Postat 30 december 2015 Postat 30 december 2015 Kul. Samma idé har slagit mig, men du hann före. Vad har du använt för att rigga upp kameran i karet? Citera
Zanders Postat 30 december 2015 Författare Postat 30 december 2015 Ställde den bara på botten. 1 Citera
Ouscazz Postat 30 december 2015 Postat 30 december 2015 Ställde den bara på botten. Ah, måste testa imorgon. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.