Moose Postat 9 juni 2016 Postat 9 juni 2016 RSM 130 har inte något vidare flås i karet ifrån början. Sen vad är det för en streamer du har i? I mitt 850 liters kar har jag ett totalt flöde på ca 48.500 liter/h Vilket då motsvarar en turnover rate på 57x vattenvolymen. Vilket i mitt kar är i underkant. Citera
Rameau Postat 9 juni 2016 Postat 9 juni 2016 Om du har kvar dom pumparna som satt i då du köpte det av mig är det två tunze om 800liter/h st, jag hade till det en Jebao RW4 och den streamern som följde med. Citera
Richard_22 Postat 9 juni 2016 Författare Postat 9 juni 2016 Tack Rameau, ja jag har kvar dem, kom inte riktigt ihåg vad du sa att det var för pumpar. Då borde inte flödet vara för klent, eller? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rameau Postat 10 juni 2016 Postat 10 juni 2016 (ändrat) 10 timmar sedan, Richard_22 sa: Tack Rameau, ja jag har kvar dem, kom inte riktigt ihåg vad du sa att det var för pumpar. Då borde inte flödet vara för klent, eller? Skickat från min iPhone med Tapatalk Jo alltså jag hade ännu en streamer om 4000l/h som jag sparade till mitt nuvarande "projekt" http://www.jlakvarium.se/pumpar/jebao/jebao-stream-pump-rw-serien.aspx Ändrat 10 juni 2016 av Rameau Citera
Richard_22 Postat 10 juni 2016 Författare Postat 10 juni 2016 Jaha, så du hade de två Tunze pumparna plus två streamers. Då kanske cirkulationen är för klen nu ändå? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 10 juni 2016 Författare Postat 10 juni 2016 Vad skulle den nya pumpen behöva ha för flöde per timme? Minst 400l/h eller? Funderar eventuellt på att leta efter en begagnad. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 10 juni 2016 Författare Postat 10 juni 2016 Skrev fel, menade såklart minst 4000 Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 10 juni 2016 Författare Postat 10 juni 2016 Vad är det för streamer som följde med, vad heter den? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 10 juni 2016 Författare Postat 10 juni 2016 Är detta verkligen Sacrophyton? Tycker inte det liknar bilderna på google, men det kanske finns olika sorter. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 10 juni 2016 Författare Postat 10 juni 2016 Ser ut som lobophytum. Ja, det kan det kanske vara! Vissa bilder liknar dessa väldigt mycket medan andra inte liknar dessa alls. Ser ut som lobophytum ofta har den där speciella formen som den högra av dem på min bild har, men i mitt kar är det endast den som liknar lobophytum i formen. Citera
Richard_22 Postat 14 juni 2016 Författare Postat 14 juni 2016 Köpte en eldräka för ett par månader sen som jag inte sett på flera veckor. Den har alltid varit väldigt skygg, men är lite tveksam på om den lever. Läste någonstans att dem mer framme om dem är några stycken, stämmer det? Isåfall köper jag nog fler än en nästa gång... Citera
Rameau Postat 14 juni 2016 Postat 14 juni 2016 Jag har också bara en, väldigt skydd, helt normalt om man inte ser honom på några dagar Citera
Richard_22 Postat 14 juni 2016 Författare Postat 14 juni 2016 Jag har också bara en, väldigt skydd, helt normalt om man inte ser honom på några dagar Okej, då får jag nog ta och köpa ett par kompisar till honom Annan fråga. Köpte dumt nog Saliferts fosfattest förut som är omöjligt att läsa. Har tänkt köpa ett nytt som är mer pålitligt men vet inte vad jag ska välja. Vilket kör ni med? Citera
BatmanGefle Postat 14 juni 2016 Postat 14 juni 2016 Hade Red Sea tidigare, och köpte nyss Hanna. För att få en koll på hur bra jag hanterar Hanna:n så "dubbelkörde" jag Red Sea och Hanna ett tag och de visade väldigt lika så jag tror man kan säga att Red Sea är helt ok (har dock inte erfarenhet av några andra). Tycker det är rätt lätt att läsa av färgskiftningarna på Red Sea. Citera
Richard_22 Postat 14 juni 2016 Författare Postat 14 juni 2016 Tack för infon, då föredrar jag Red Sea, Hanna:n är lite väl dyr! Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 14 juni 2016 Författare Postat 14 juni 2016 Tack för infon, då föredrar jag Red Sea, Hanna:n är lite väl dyr! Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 15 juni 2016 Författare Postat 15 juni 2016 Vilket salt kör ni med? Funderar på att byta. Är lite inne på Fauna Marins pro sea salt, någon som testat det? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 16 juni 2016 Författare Postat 16 juni 2016 Egengjordd fragghylla. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 18 juni 2016 Författare Postat 18 juni 2016 Tyvärr verkar det som cyanon är påväg tillbaka igen Det är fullt av trådar i sanden innan ljuset dragit igång, jag antar att det är cyano? Vet inte hur jag ska bli av med det, alla värden och sånt ser ju bra ut :/ Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 20 juni 2016 Författare Postat 20 juni 2016 Jaha, då var det fullt med alger igen då. På cirka en vecka har det gått från att knappt vara någonting alls till det här. Vad sjutton beror det på?!! Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.