Gå till innehåll

Vilken belysning är att föredra till 100 liters?


Laggeman

Rekommenderade inlägg

Hej & hallå.

Jag har en liten idé om att starta upp ett ca 100 liters kar(35b*42d*70h) och undrar vilken belysning som skulle funka bra. Jag hade mest tänkt att ha fisk och andra djur i, en eller annan korall kanske, men de kan få lov att sitta en bit upp ifall det krävs. Måste jag ha MH eller skulle det räcka med någon form av lysrörsbelysning? Finns det någon som kan rekommendera en passande då? (Med tanke på att måtten finns angivna.)

Tacksam för hjälp/ Jimmy.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måtten på karet är som de är pga att jag har fått en snygg möbel från jobb. Ett smalt skåp med dörr. Tanken var att fixa en form av revpelare i mitten av levande sten och eventuellt bygga upp en vägg av sten mot baksidan också. Höjden skulle självklart kunna regleras till kanske 60cm då jag kommer beställa och limma det själv ifall det hade gjort valet av ljuskälla lättare. Jag har än så länge inget alls av akvariet hemma, så jag kan vänta på att köpa belysning tills det blir dags för det. Men tck alla för tipsen, och ifall ni har fler så är ni välkommna att skriva. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...