izfisk Postat 7 maj 2019 Dela Postat 7 maj 2019 Riktigt skoj med tillväxtbilder! Jag tycker man anar tillväxt på Doris också men det kanske finns flera i din burk ifs. /Peter 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 maj 2019 Författare Dela Postat 7 maj 2019 Nej det är samma doris. Hade 3st från början men bara denna kvar. Alla 3 hade olika teckning så därför kan man urskilja att det är orginal Akvariet har idag vart igång 929dagar (2år 6mån 17dagar ) 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 maj 2019 Författare Dela Postat 7 maj 2019 Samma korallFrån en annan vy Min A. tabelltop?? Beställde nya t5 rör 2x24 samt 2x39 men fick 4x39Så nya ATI rör idag 4x39 Skickat från min iPhone med Tapatalk 2 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 9 juni 2019 Författare Dela Postat 9 juni 2019 Dags bild Fler firrar i karet Skickat från min iPhone med Tapatalk 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 18 juni 2019 Författare Dela Postat 18 juni 2019 Skickat från min iPhone med Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 15 juli 2019 Författare Dela Postat 15 juli 2019 Allt lever å tuffar på. 998 dagar sedan startFyllt på Core 7 idag 1liter räcker 38 dagar (25ml/dygnet)Kh sjunker men ska mäta mer och oftare Värden idag kh 7Ca 450Mh 1390Nitrat 0Funderar vad som förbrukar mitt kh Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 19 juli 2019 Författare Dela Postat 19 juli 2019 Mätte Kh idag till 7 med men väntar att höja då jag ska åka bort. 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 19 juli 2019 Dela Postat 19 juli 2019 Snygg korall 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 19 juli 2019 Författare Dela Postat 19 juli 2019 7 timmar sedan, LN21 sa: Snygg korall Tack känns som om det är min favorit korall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 19 juli 2019 Författare Dela Postat 19 juli 2019 Samma korall Från 24/7 2018 Skickat från min iPhone med Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 juli 2019 Författare Dela Postat 30 juli 2019 Bortrest 32 grader i akvariet Tyvärr vävnadsdöd på min tabelltopp får se om den forsätter eller klarar sig. Vill inte stressa den mer så ingen klippning eller fraggning i nulägetBild tagen uppifrån med min IPhone XR Elddvärg kejsare död Denna överlevde å ser bra ut Fått ner tempen med vanlig bordsfläkt i natt nu 28 Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 29 augusti 2019 Författare Dela Postat 29 augusti 2019 Triton analys 1 vecka senare fick jag svaret. https://www.triton-lab.de/en/aquaria-administration/aquarium/auswertung-b/icp-oes/89113/pdf/online/ Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_cheezy Postat 1 september 2019 Dela Postat 1 september 2019 Hur gick det med din tabeltop? Klarade den dig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 1 september 2019 Författare Dela Postat 1 september 2019 (ändrat) Tack för du frågar allt gick nästan år skogen men lyckades häva så massa fraggar istället utav den gröna korallen, förlorade 1/2 korallen i vävnadsdöd Tabeltoppen blev total vit. Hade några små fragment kvar på stenen som för allmodan klarade sig men står lite dåligt nu då jag passade på att bygga om revet så får vända på stenen igen har doserat efter Tritons rek å korallerna svarar direkt efter Strontium och Boron. skulle vilja höja PH under hela dygnet då jag såg/ läste en artikel om detta i Reef builder att korallerna mår bättre med ett pH över 8.4 Ändrat 1 september 2019 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 1 september 2019 Författare Dela Postat 1 september 2019 Ändrade fram stenen jag hade som uppbyggnad så det som lever kom fram i ljuset blir 4-5 toppar kvar som lever Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_cheezy Postat 1 september 2019 Dela Postat 1 september 2019 Skönt att lite klarade sig iallafall, bara att vänta och låta de växa igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 september 2019 Författare Dela Postat 6 september 2019 (ändrat) Så här ser min ljus schema ut. då jag fick en förfrågan Röd kanal - 2st T5 Grön kanal - 2st T5 Lila kanal - Royal Blue LED Blå kanal - Marin blå LED Vit kanal - Vitt ljus LED Ändrat 6 september 2019 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 15 september 2019 Författare Dela Postat 15 september 2019 Kvälls bild Samt min koran kejsare skiftar färgtekning Skickat från min iPhone med Tapatalk 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 september 2019 Författare Dela Postat 23 september 2019 PH är mellan 8.16 - 8.42 under dagen Som lägst 8,16 på morgonen strax efter 06-06:30 Som högst 8.42 kl 20-20:30 på kvällen Sjögurkan trivs Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 5 oktober 2019 Författare Dela Postat 5 oktober 2019 Dagens inköp. Har alltid sagt att plastleksaker kommer jag aldrig ha i akvariet men var på besök hos ciklidleken i Lerum så frågade pojken snällt, Klart man ska ha en GG feskebåd i karet Köpte även 5st sergant majorer. Skickat från min iPhone med Tapatalk 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Slanten Postat 5 oktober 2019 Dela Postat 5 oktober 2019 Vad gör man inte för sina barn... Klart det är en GG-båt, en LL hade aldrig sjunkit... hehe 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 5 oktober 2019 Författare Dela Postat 5 oktober 2019 Film 7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 28 oktober 2019 Författare Dela Postat 28 oktober 2019 Så då var akvariet 1100 dagar Känns som om korallerna fick en ny tändning efter sommarens värme chock och alla började vitna /dö tapp vävnad Börjat även planera för sammankoppling av sumpen i källaren Kranar rör etc är inhandlat Mätstationer för pH, redox mm är fixat, samt vattenkranar/tappkranar för manuel mätning Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 20 november 2019 Författare Dela Postat 20 november 2019 Min vardag tänk om man kunde ha samma disciplin med att mäta vattenproverna hemma varje dag/vecka vArje dag för 13pooler Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 20 november 2019 Författare Dela Postat 20 november 2019 (ändrat) blir bra sedan med teknik / mätstation i källaren i sumprummet Ändrat 20 november 2019 av wrang 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.