Lasse Postat 5 november 2016 Dela Postat 5 november 2016 Doser 2 finns som slav också. Har din ProfiLux II någon utgång som kallas PAB (är en normal RJ 45 utgång) Jag tror den saknas - att den bara finns på ProfiLux 3.x och uppåt. Saknas den så kan du inte använda doser 2 slav till ProfiLux II utan behöver doser 1 med en RJ12 utgång. MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 november 2016 Författare Dela Postat 7 november 2016 Doser 1 har slutat att göras å enda som passar min ghl 2 så får leta på begagnad marknaden enligt ghl support eller köpa en doser 2.1 En film från idag Filmat i akvariet med en GoPro hero 3 Skickat från min iPhone med Tapatalk 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 november 2016 Författare Dela Postat 7 november 2016 Ifotat med IPhone 6s Nöjd med akvariet ska bara komplettera med lite mer SPS Skickat från min iPhone med Tapatalk 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 november 2016 Författare Dela Postat 12 november 2016 Fick min lampa igår å allt var bra men den vart trasig när jag skulle testa den Visade sig att 12v donet var kasst å testade med en extern drivare så funkar det Men har kontaktat säljaren igen å se vad som händer denna gången Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 12 november 2016 Dela Postat 12 november 2016 (ändrat) @Wrang - Jag har två drivdon till den lampan liggande men de är för 230 V matning. De är dina om du vill ha dem Men - varför driver du den inte med Jolly Maxi - då kan du ju få den dimbar via Profiluxen och allt annat. MVH Lass Ändrat 12 november 2016 av Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 november 2016 Författare Dela Postat 12 november 2016 (ändrat) 6 timmar sedan, Lasse sa: @Wrang - Jag har två drivdon till den lampan liggande men de är för 230 V matning. De är dina om du vill ha dem Men - varför driver du den inte med Jolly Maxi - då kan du ju få den dimbar via Profiluxen och allt annat. MVH Lass Tackar. Jo jag kör den nu med 500mA å dimmbar med profiluxen om jag vill via Dali styrning (100-1%) Ändrat 12 november 2016 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 november 2016 Författare Dela Postat 30 november 2016 Karet har nu redan vart igång 65 dagar och allt tuffar på och ser bra ut. Bytte idag triton element base vätskorna 1,2,3a,3b till triton base core7 Som är en förbättring utav den gamla. Så att doserat 56ml/dygnet å haft en KH på 8 så kunde man nu istället med core7 sänka ner till 8ml dygnet. Dags å börja mäta KH lite oftare så man ser ifall man ska öka eller sänka doseringen.Alla jag läst om som bytt till core 7 rosar detta att det är grymt bra.Skickat från min iPhone med Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 11 december 2016 Författare Dela Postat 11 december 2016 Hittade en Hanna alkanitet som jag glömt bort att jag hade Mätte 2ggr enligt pappret men fick 184ppm skulle detta mostvara 10.3dkH1ppm = 0.056dkH Känns helt felEnligt salifert 0.48 kvar eller 8.0 khKan vätskan för Hanna HI755S bli gammal?Edit oppz såg nu på flaskan att den gick ut 07/2105Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 14 december 2016 Författare Dela Postat 14 december 2016 Såg en ny sak för nig med triton metoden. Innan så skulle man dosera vätskorna vid returpumpen eller efter skummaren. Nu då man kör med element Core7 så gör man det vid algbädden om man har högt flöde annars nån annan stans.Kh håller sig stabilt på 7.7Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 5 januari 2017 Författare Dela Postat 5 januari 2017 Sugen på ett doppSkickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 5 januari 2017 Författare Dela Postat 5 januari 2017 -Blir det nån fisk idag?- Nej det nappar dåligt.Skickat från min iPhone med Tapatalk 11 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 5 januari 2017 Dela Postat 5 januari 2017 Har vi en legobyggare som hittat ur sin darkage nu ?Med vänlig hälsning, Manne 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 5 januari 2017 Dela Postat 5 januari 2017 Ett grönt klibbigt monster under ytan.. rapportera till kollegorna där uppe.. 9 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 5 januari 2017 Dela Postat 5 januari 2017 haha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 januari 2017 Författare Dela Postat 6 januari 2017 Nöjd med karet102 dagar sedan startGjorde en räkröra till eufyllian som visade direkt din uppskattning.Skickat från min iPhone med Tapatalk 8 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tribiani Postat 6 januari 2017 Dela Postat 6 januari 2017 Snyggt 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 6 januari 2017 Dela Postat 6 januari 2017 Jag gillar ditt kar, snyggt 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 januari 2017 Författare Dela Postat 6 januari 2017 Tack måste bara bygga nån ljus sarj då belysningen stör då man äter sitter ner vid köks bordet Funderar vad jag kan få ihop snyggt men ändå lätt att ta ner om man ska ner i karet. Eller nått man kan skuta uppåtSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
izfisk Postat 6 januari 2017 Dela Postat 6 januari 2017 Snyggt läckert med 2 Dorisar Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 januari 2017 Författare Dela Postat 6 januari 2017 Snyggt läckert med 2 Dorisar Skickat från min iPhone med Tapatalk@izfisk jag har 3st Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
izfisk Postat 6 januari 2017 Dela Postat 6 januari 2017 @izfisk jag har 3st Skickat från min iPhone med TapatalkSupernajs! Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 6 januari 2017 Dela Postat 6 januari 2017 Riktigt snyggt mvh Ola Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0nas Postat 6 januari 2017 Dela Postat 6 januari 2017 32 minuter sedan, wrang sa: Tack måste bara bygga nån ljus sarj då belysningen stör då man äter sitter ner vid köks bordet Brottas med samma bekymmer fast från soffan. Håll oss uppdaterade ☺ Funderar just nu på att skruva ihop tre bitar mdfskiva som jag har liggandes och lägga löst på kanten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 januari 2017 Författare Dela Postat 7 januari 2017 Morgon ljusSkickat från min iPhone med Tapatalk 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 25 januari 2017 Författare Dela Postat 25 januari 2017 Dagens mätning:Alkalinität: 8,6 °dHCalcium: 450 mg/lMagnesium: 1350 mg/lPhosphat: 0,000 mg/lTemperatur: 24,0 °CKöpa fraggar idag å ev fisk så lite skojFå fundera hur jag sänker mitt kh då det gått uppSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.