Lasse Postat 13 april 2016 Författare Postat 13 april 2016 (ändrat) Sumpen är på 100 liter och gjord för en Deltecskummare. Insåg efter beställningen att jag kanske skulle haft de första facket bredare för alla eventualiteters skull. finns dock utrymme för två skummare Ja - skåpet är stort - det var meningen. Men det är stort för att det skall gå att komplettera med annat senare. Refugium bland annat och påfyllnadskärl.. Kommer hyllor för dator och annat också. Ja - det kommer en bakgrundslösning - exakt hur vet jag inte än men det går inte att utesluta BTN :). Jag kommer att försöka hitta på lösningar för att göra pumparna osynliga - blir inte så lätt eftersom bägge gavlarna är öppna. Två RW 8 är planerade plus en DC 4000 som cirkulationspump. . Det kommer att bli lite meck med att få det i ordning så det får ta sin tid. MVH Lasse Ändrat 13 april 2016 av Lasse 1 Citera
Keller Postat 13 april 2016 Postat 13 april 2016 Intressant, och snyggt akvarium! Hur ska du få ett flöde att gå under sandbädden och uppåt? Citera
Conjor Postat 13 april 2016 Postat 13 april 2016 Se där Lasse vilken Rolls-Royce burk spännande värre. Citera
Pasaputte Postat 13 april 2016 Postat 13 april 2016 Läcker = gör-snygg!!!!!!!!!!!!!! Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Lasse Postat 14 april 2016 Författare Postat 14 april 2016 (ändrat) Det får bli lite bilder - genomgångarna monterade. Ibland blir det bättre än tänkt. Sumpen gick att vrida 90 grader - bättre för rördragningen. Skall ha en hävertbaserad avrinning så en membranventil är inte helt fel 21 timmar sedan, Keller sa: Intressant, och snyggt akvarium! Hur ska du få ett flöde att gå under sandbädden och uppåt? Har ett par idéer där men det kommer att bli ett litet flöde - troligtvis bestämt av en doserpump och jag har även tanken om att ta ut ett flöde under sandbädden. Kommer att göra bägge alternativen möjliga. Det är fullt möjligt att jag vill utnyttja den fosfor som bildas under sandbädden i ett refugium. Skall också se till att ha slangar för ev koldioxid ner i bädden också. MVH Lasse Ändrat 14 april 2016 av Lasse 2 Citera
Przemek Wieczorek Postat 14 april 2016 Postat 14 april 2016 Hi Lasse . it looks great .A gate valve is a great thing. Best regards . 1 Citera
Lasse Postat 14 april 2016 Författare Postat 14 april 2016 Thanks Przemek It will take some time before I fill it with water - so we have to wait to see if the quality of Polen is good or not I will post a lot of pictures so in a while you maybe get the answers why I wan´t it this way - its as I want it Sincerely Lasse Citera
Lasse Postat 15 april 2016 Författare Postat 15 april 2016 Och titta - det kommer att bli åtminstone 1 skummare MVH Lasse Citera
mikoto Postat 15 april 2016 Postat 15 april 2016 En jätteliten! Du måste tänka större Lasse ;-) Ser bra ut. Citera
Keller Postat 16 april 2016 Postat 16 april 2016 (ändrat) Himla spännande! Väldigt snyggt skåp också. Kommer du köra balling eller har du andra planer? Det där akvariet med skåpet för under 10k måste ju anses vara ett kap förresten. Vad gick frakten på? Ändrat 16 april 2016 av Keller Citera
Lasse Postat 16 april 2016 Författare Postat 16 april 2016 Jag och jarecki68 delade på frakten eftersom vi beställde samtidigt och bor nära varandra. Mitt pris på under 10 000 är inklusive frakten, sump på ca 100 liter, stålbänk/skåp, akvarium (med 3 st långrutor) 5 borrade hål (32 - 40 mm) och översarg men exklusive genomföringar. MVH Lasse 2 Citera
Lasse Postat 16 april 2016 Författare Postat 16 april 2016 2 timmar sedan, Keller sa: Kommer du köra balling eller har du andra planer? Balling blir det åtminstone i början. Om allt sedan fungerar som jag tänkt mig så förväntar jag mig att den djupa sandbädden i bakkant skall kunna fungera som en remote kalkreaktor. avdelningen i bak av akvariet har en av de viktigaste och mest mångsidiga funktionen i denna setup. MVH Lasse Citera
Lasse Postat 17 april 2016 Författare Postat 17 april 2016 (ändrat) Lite nya bilder Avrinningskammare Högra hörnet Härunder är en trallbräda som består av något som Hornbach kallar komposit trä. Väldigt plastigt känns det dock. Tänkte använda det som monteringsskena i sumpskåpet. kommer inte kunna droppa ner något från den i sumpen. Kanalerna i den blir perfekta för att dra ledningar i. Någon som har erfarenhet av detta material? MVH Lasse Ändrat 17 april 2016 av Lasse Citera
Lasse Postat 18 april 2016 Författare Postat 18 april 2016 Ny bilder - bygget fortskrider MVH Lasse 2 Citera
Lasse Postat 19 april 2016 Författare Postat 19 april 2016 Fortsätter min bildvisning - sumpen börjar ta form Cirkulationspump JEBAO 4000 DCT MVH Lasse 5 Citera
Lasse Postat 21 april 2016 Författare Postat 21 april 2016 Vi fortsätter med bildvisningen av bygget MVH Lasse 8 Citera
jarecki68 Postat 21 april 2016 Postat 21 april 2016 Dags för besök Lasse väldigt prydligt och bra om plats. 1 Citera
Keller Postat 23 april 2016 Postat 23 april 2016 Det blir ju snyggt men BTA tar en del plats. Vad är planen. 1 Citera
Lasse Postat 23 april 2016 Författare Postat 23 april 2016 (ändrat) Den elaka planen är att BTN skall dölja i stort sett all teknik och också fungera som underlag till korallerna. samt att den skall skärma av mot bakfacket som kommer att ha omvänd belysning MVH Lasse Ändrat 23 april 2016 av Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.