Gå till innehåll

vortech pump eller xf 130


sundvall

Rekommenderade inlägg

Ok var inne på att köpa en mp40 nästan men har du nån bild på hur ditt kar ser ut eller en video kanske rent av.

Men du är nöjd med gyren iaf??

Vilken hastighet och läge kör du på??

Mvh fredrik

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

5 timmar sedan, sundvall sa:

ok ungefär samma storlek på kub,

du får gärna meddela när du fått igång det 

men vad jag förstått så borde en mp40 räcka iaf.

 Teoretiskt hade två MP10 räckt men glaset är för tjockt så jag är låst till MP40

Då jag har avrinningen mitten bak på min kub så är jag bunden till att sätta Streamern i hörnen bak. Jag är då inte helt övertygad att det blir optimalt med en utan att det kanske kan krävas två. En i varje hörn i lågfart.

Då mitt projekt består av flera akvarium så har jag fördel att ha tillgång till extra MP40 för att testa innan jag anskaffar fler . :tennis:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt glas är 12mm så mp40 för mig med och avrinningen är i mitten bak för mig med så vi har ganska lika förutsättningar.

Men jag tror det skulle räcka med 1 mp40 i hörnet för min del.

Men en gyre är billigare. Vet att man kan köra flera olika lägen med en vortech också så kanske borde funka bra.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

9 timmar sedan, sundvall sa:

Ok var inne på att köpa en mp40 nästan men har du nån bild på hur ditt kar ser ut eller en video kanske rent av.

Men du är nöjd med gyren iaf??

Vilken hastighet och läge kör du på??

Mvh fredrik

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

Försöker fixar det ikväll

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt kar är också 80x80 och jag kör för närvarande med en RW-15 på halvfart. Har dock en RW-8 också som jag funderar på att sätta dit för att få lite mer variation på flödet. Tror att med kubformade kar så kan det behövas fler mindre streamers för att få till flödet om man vill ha bra drag överallt.

Ändrat av peterj66
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör en 130 i mitt kubakvsrium (50x50x50) men är inte så nöjd som alla sagt skulle komplettera med en streampump så blir det säkert bättre kör nu på läge 7 och 5 reverse.

I nya stora akvariet så kommer den med då man ej får nått för den på beg marknaden så då kan man lika ha kvar den.

Ful som stryk å svår placerad. Har min vertikalt i stället så man slipper de den

39a12539944979ec86675b3497ca7ae1.jpg

53042fd68f2f44d47589598928d1610b.jpg

130 är 26cm lång

/Christian

Skickat från min iPhone 6s med Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tackar för all info

det fick bli en vortech mp40w QD verkar som att det ska räcka med endast en pump får prova och se när den kommit 

=) 

Bra val vart beställde du? Jag beställde min för två månader sen fortfarande inte kommit. Tydligen så kan inte ecotech få fram några

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

13 hours ago, rickard81 said:

Bra val vart beställde du? Jag beställde min för två månader sen fortfarande inte kommit. Tydligen så kan inte ecotech få fram några

Sent from my iPhone using Tapatalk

jag beställde från hans på drakfisken, 

saldot på hemsidan visade noll men han hade 2st på hyllan tror att han har 1 kvar om du är intresserad.

beställde min igår och den skickades nu idag =) 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag beställde från hans på drakfisken, 

saldot på hemsidan visade noll men han hade 2st på hyllan tror att han har 1 kvar om du är intresserad.

beställde min igår och den skickades nu idag =) 

 

Jasså så pass man tackar för tipset

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...