wrang Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 När jag gjorde Kalkvatten så ruskade jag om det hela lät det stå ett bra tag och tog BARA den klara väskan lät detta droppa ut sakta sakta till karet för att förhindra Ph höjningar.Den mjölkvita gäggan skall inte med ut i karet Citera
Shark Of Sweden Postat 3 februari 2006 Författare Postat 3 februari 2006 men då undrar jag kan jag inte sila bort den vita geggan genom ett melitta filter? Citera
stigigemla Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Det är inte så smart för att skall kalkvattnet fungera bra får det inte ta upp koldioxid från luften. Citera
Shark Of Sweden Postat 4 april 2006 Författare Postat 4 april 2006 Hej alla igen! Har varit borta en tid härifrån men har nu haft mitt kar en längre tid och har inga djur i .Har nått som börjat växa på en sten vilket jag tror e en bubbelalg! ?Men vet inte..... e den bra eller dålig! ??Tacksam för svar! Citera
jens karlskrona Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Sök på valonia Timmy..Det är inge bra.. Men inte obotligt!!! Citera
Shark Of Sweden Postat 4 april 2006 Författare Postat 4 april 2006 oki men måste man ta upp stenarna? kan inget djur äta upp dom? Citera
Capote Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Jag har hört att Mitrax krabbor och vissa kaninfiskar t.ex. Siganus vulpinus ska käka valonia. Har ingen egen erfarenhet. Citera
stigigemla Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Är det bara de fyra är de väl lätt att plocka bort. Ta en mellan tummen och pekfingret och vrid litet så känner du fästpunkten. Den skall du vrida så brukar de släppa ganska lätt. De gör ju egentligen ingen skada. Det är bara bara om de blir riktigt många eller stora som de kan skymma / skugga eller ta vattenflödet för djur som behöver det bättre. Citera
stigigemla Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Min Lo vulpinus äter dem men det är ju en alldeles för utrymmeskrävande fisk för ett 250 liters. Citera
Shark Of Sweden Postat 6 april 2006 Författare Postat 6 april 2006 Jag har inte bara 4 st kanske 20 st.......vad händer om bubblorna går sönder?? Citera
stigigemla Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Det händer ingenting om du tar upp resterna. Får de ligga kvar kan du ha ett antal småvalonia om några dagar. Citera
Shark Of Sweden Postat 6 april 2006 Författare Postat 6 april 2006 ush va jobbigt!! sånnt här tycker jag ju inte om! Vill att djur skall äta upp de juuuuu:-) Citera
Shark Of Sweden Postat 17 april 2006 Författare Postat 17 april 2006 Nu har jag tagit upp stenen ur akvariet som hade nästan 20 bubbelalger på sig och tagit bort dom och skrapat där dom suttit på stenen! Nu e det bara att hålla tummarna .....antingen blir det massor igen eller så fick jag bort dom:-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.