Gå till innehåll

streampump


Guest ernie

Rekommenderade inlägg

Bara undrade,för det hade varit intressant att se vad du svarade dansken som påstod att de va han som hade byggt den.

:skrattar: :skrattar: Byggde en Dansk din pump wrang? jag som trodde att det var du som hade byggt den. Tänk att en Dansk kille kommer hem till dig och monterar ihop en elvisp och sedan när han har åkt hem så tar du åt dig äran:skrattar: Föresten är det inte Tunze som har patentet på denna pump och inte någon Dansk kille eller christian?

Obs!! Detta inlägg är en satir och jag är inte helt koko än faktiskt även om många hävdar motsatsen:x

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:skrattar: :skrattar: Byggde en Dansk din pump wrang? jag som trodde att det var du som hade byggt den. Tänk att en Dansk kille kommer hem till dig och monterar ihop en elvisp och sedan när han har åkt hem så tar du åt dig äran:skrattar: Föresten är det inte Tunze som har patentet på denna pump och inte någon Dansk kille eller christian?

Obs!! Detta inlägg är en satir och jag är inte helt koko än faktiskt även om många hävdar motsatsen:x

Ja, dessa danskar, åka till sverige för att bygga en pump:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Finns några små bilder av den i min tråd under Nybörjartrådar. Köpte den av Wrang typ förra sommaren eller nått.

Kan väl säga att den är relativt tyst, men inte helt tyst. Flåsar på skapligt...känns väl dock inte riktigt som den räcker till för mitt 240L, men det blir iallafall en streamstråle.

Största nackdelen med just denna pumpen är att om man drar ur kontakten å sen stoppar i den igen så är det ungefär 50/50 om den startar som den ska eller om axeln snurrar i fel riktning. Gör den det står den bara å "knattrar" å blåser vatten ut åt sidorna med lågt tryck...

Av den anledningen och pga den ganska kassa kraften i pumpen så börjar jag överväga om inte ett Streamkit TS7 skulle passa mig bättre...om inte annat så är det inte kul om det blir strömavbrott å pumpen startar "åt fel håll" om man precis åkt till jobbet...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...