Conjor Postat 17 december 2016 Postat 17 december 2016 Startat upp 140 Liter 70X50X40 Opto White idag flytt av invånare och annat gick bra. Bilder kommer när dimman lättat 2 Citera
Conjor Postat 18 december 2016 Författare Postat 18 december 2016 Ja ha nu är det bara dörrarna kvar på bänken men de får vänta tills armarna har blivit normallängd igen Så här ser det ut idag dag 2 3 Citera
Conjor Postat 18 december 2016 Författare Postat 18 december 2016 (ändrat) Väntar på postpaket med sådant här Real Reef Rock - Shelf kommer Måndag eller tisdag då blir det sement o klyvjärn och hammare bygga lite mera rev på köksbordet lite tomt blev det. Och måndag hämta någon variant på Gorgonia som det hänger en lapp på i Butiken Ändrat 18 december 2016 av Conjor Citera
Conjor Postat 19 december 2016 Författare Postat 19 december 2016 Dörrarna ditsatta Gorgonian hämtad och istoppad nu är det bara postleveransen kvar Citera
BatmanGefle Postat 19 december 2016 Postat 19 december 2016 Bild på Nykomlingen Se där! En av mina nån-gång-då-jag-blir-stor-vill-jag-ha-en-koraller!Skickat från min iPhone med Tapatalk 2 Citera
Conjor Postat 20 december 2016 Författare Postat 20 december 2016 Tack alla. Martin vid en närmare titt på ditt Akvarie så tycker jag du redan är stor testa vet ja. 1 Citera
BatmanGefle Postat 20 december 2016 Postat 20 december 2016 Martin vid en närmare titt på ditt Akvarie så tycker jag du redan är stor testa vet ja.Tack för det Det är mest matningen jag är orolig att inte kommer bli tillräcklig då jag jobbar borta sju dagar åt gången och min (i övrigt väldigt förstående) fru blir nog inte speciellt glad över att behöva böka runt med korallmat ett par ggr/dag med en tremånaders bebis på andra armen...Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
Conjor Postat 20 december 2016 Författare Postat 20 december 2016 Orolig skall du inte vara jag har en Chillikoral som om jag förståt det rätt inte är lätt att ha men den är ca 14 månader nu och jag har väll inte varit så snäll med både vatten byte och mat men den lever fortfarande och har nu flyttat från 60 till 140 liter. Det där med mata koraller har jag bara gjort en gång per vecka hela tiden sedan den inköptes Jag matar med detta H2Ocean SPS i pulverform lösesupp i lite akvarievatten och alla blir väldigt pigga och stärcker på sig mer än vanligt nästan direkt så nått bra är det säkert. Citera
BatmanGefle Postat 20 december 2016 Postat 20 december 2016 Haha, som vanligt med rev då...det enda som är säkert är att det inte är säkert Du matar 1ggr/vecka och andra källor säger mat minst ett par ggr/dag. Men om din Chili (en annan jag avstått ifrån just pga azoox.) lever och mår fint på veckomatning kan jag ju fundera lite mer på att prova... Jag provar EasyBooster som lite stödmatning nu, och visst ser de ut att gilla det med. Skickat från min iPhone med Tapatalk 2 Citera
Conjor Postat 20 december 2016 Författare Postat 20 december 2016 4 timmar sedan, BatmanGefle sa: Haha, som vanligt med rev då...det enda som är säkert är att det inte är säkert Du matar 1ggr/vecka och andra källor säger mat minst ett par ggr/dag. Men om din Chili (en annan jag avstått ifrån just pga azoox.) lever och mår fint på veckomatning kan jag ju fundera lite mer på att prova... Jag provar EasyBooster som lite stödmatning nu, och visst ser de ut att gilla det med. Skickat från min iPhone med Tapatalk Precis det är lite ryskroulett över det hela och ja det finns mer och välja på i matväg än Ölsorter av middagsmat till invånarna det är bara att testa Citera
Conjor Postat 20 december 2016 Författare Postat 20 december 2016 (ändrat) Denna gång har jag tagit upp bottenfiler igen poppis när man var ung på 70-80 talet halva botten är just ett sånt filter och luftdriven skummare som sitter på det vänstra röret och drivs av samma utsrömare på det högra röret en vanlig pump en Eheim Skim 350 håller ytan helt ren samt yttrfiler EHEIM professionel 4+ 250 som jag hafft igång på föregående burk . Ändrat 20 december 2016 av Conjor Citera
mikoto Postat 20 december 2016 Postat 20 december 2016 Bottenfilter! Schyssta grejer :-) Ett busigt alternativ är ju att köra det omvänt annars, det ska ju vara lite stabilare i längden och man får ju inte lika mycket skräp i botten. Vilken skummare har du? Luft är lite kul men jag blir galen av stenbytena, de är för ojämna. 1 Citera
stigigemla Postat 20 december 2016 Postat 20 december 2016 Försök att få tag i utströmmare av citronträ. De är stabilare. 1 Citera
stigigemla Postat 20 december 2016 Postat 20 december 2016 Försök att få tag i utströmmare av citronträ. De är stabilare. 1 Citera
Conjor Postat 21 december 2016 Författare Postat 21 december 2016 12 timmar sedan, mikoto sa: Bottenfilter! Schyssta grejer :-) Ett busigt alternativ är ju att köra det omvänt annars, det ska ju vara lite stabilare i längden och man får ju inte lika mycket skräp i botten. Vilken skummare har du? Luft är lite kul men jag blir galen av stenbytena, de är för ojämna. Skummaren är Aqua Medic mini flotor. Jo helt rätt omvänt går ju också men nu blev det standard utströmmare riktning. Det Stig skriver utströmmare av citronträ är stabilare undra vad man kan köpa sådana vet inte vilket träslag Aqua Medic har. Citera
Conjor Postat 21 december 2016 Författare Postat 21 december 2016 8 timmar sedan, stigigemla sa: Försök att få tag i utströmmare av citronträ. De är stabilare. Hej Stig har du något stalltipps var man får tag i sådana ? Citera
Conjor Postat 21 december 2016 Författare Postat 21 december 2016 Glömde i beskrivningen av teknik LED rampen som är en MAXSPECT - GLAIVE 5 x 7 watt ca körs på 60 % ca täcker väldigt bra tycker jag . Citera
stigigemla Postat 21 december 2016 Postat 21 december 2016 Jag tror jag råkat ut för en felöversättning från engelska till tyska. Lime tree på engelska är Lindenbaum på Tyska - Lindträ på Svenska. Lime fruit på engelska däremot är en citronhybrid på svenska som heter Lime frucht på Tyska. Och sedan har en Tysk grossist översatt till citronträutströmmare. (Citronenholz) 1 Citera
Conjor Postat 21 december 2016 Författare Postat 21 december 2016 2 timmar sedan, stigigemla sa: Jag tror jag råkat ut för en felöversättning från engelska till tyska. Lime tree på engelska är Lindenbaum på Tyska - Lindträ på Svenska. Lime fruit på engelska däremot är en citronhybrid på svenska som heter Lime frucht på Tyska. Och sedan har en Tysk grossist översatt till citronträutströmmare. (Citronenholz) Okej då förstår jag Aqua Medic s är nog av det träslaget. Citera
Conjor Postat 21 december 2016 Författare Postat 21 december 2016 Ja det var ett lyfft så nära kubform jag kan komma i hallen utan att fasna i dörren det är en liten hall kan man säga och hela lägenheten är på 38 kvadrat så det gäller och klämma in allt man vill ha i alla skrymslen och vrår TV, Suroundanläggning,Modelljärnväg, 2 stycken 3D Skrivare ,Dator o nått att sova i . Citera
Conjor Postat 23 december 2016 Författare Postat 23 december 2016 Julklappen till Akvariet frös inne eller något beställt 15 de 2-3 arbetsdagar nu 6 dagar ja ja nyårspresent i stället Citera
Conjor Postat 27 december 2016 Författare Postat 27 december 2016 Julklappen kommer kanske i Januari 2017 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.