GÄ till innehÄll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Startat upp 140 Liter 70X50X40 Opto White idag flytt av invÄnare och annat gick bra.

Bilder kommer nÀr dimman lÀttat :triumphant:

• Svar 107
  • Visningar 19,6k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta Àmne

PopulÀraste inlÀggen

• Lite bilder pĂ„ Götlaborgarna alltsĂ„ Clowner framodlade hĂ€r i Göteborg Kal o Ada och deras tvĂ„ barn  Kredit till Mia   

• Ja ha nu Ă€r det bara dörrarna kvar pĂ„ bĂ€nken men de fĂ„r vĂ€nta tills armarna har blivit normallĂ€ngd igen    SĂ„ hĂ€r ser det ut idag dag 2    

• Vad man kan göra med ÖrhĂ€ngesförvaring av Acrylic inköpt pĂ„ Åhlens 199:-    http://www.ahlens.se/Inredning/organisera/forvaring-15071/muji-orhangesforvaring-acrylic-earring-stand-79976742/

PopulÀra bilder

Postat
  • Författare

Ja ha nu Àr det bara dörrarna kvar pÄ bÀnken men de fÄr vÀnta tills armarna har blivit normallÀngd

igen :triumphant:

SÄ hÀr ser det ut idag dag 2

IMG_2126.JPG

IMG_2129.JPG

IMG_2130.JPG

Postat
  • Författare

VÀntar pÄ postpaket med sÄdant hÀr 

Real Reef Rock - Shelf kommer MÄndag

eller tisdag dÄ blir det sement o klyvjÀrn

och hammare bygga lite mera rev pÄ köksbordet

lite tomt blev det.

Och mÄndag hÀmta nÄgon variant pÄ Gorgonia

som det hÀnger en lapp pÄ i Butiken  :triumphant:

Ändrat av Conjor

Postat
  • Författare

Dörrarna ditsatta Gorgonian hÀmtad och istoppad

nu Àr det bara postleveransen kvar :)

Postat
  • Författare

Bild pÄ Nykomlingen

IMG_2141.JPG

Postat
Bild pÄ Nykomlingen

IMG_2141.JPG

Se dÀr! En av mina nÄn-gÄng-dÄ-jag-blir-stor-vill-jag-ha-en-koraller!

Skickat frÄn min iPhone med Tapatalk
Postat
  • Författare

Tack alla.

Martin vid en nÀrmare titt pÄ ditt Akvarie sÄ tycker jag du redan Àr stor :) testa vet ja.

Postat
Martin vid en nÀrmare titt pÄ ditt Akvarie sÄ tycker jag du redan Àr stor testa vet ja.

Tack för det [emoji16] Det Àr mest matningen jag Àr orolig att inte kommer bli tillrÀcklig dÄ jag jobbar borta sju dagar Ät gÄngen och min (i övrigt vÀldigt förstÄende) fru blir nog inte speciellt glad över att behöva böka runt med korallmat ett par ggr/dag med en tremÄnaders bebis pÄ andra armen...

Postat
  • Författare

Orolig skall du inte vara jag har en Chillikoral som om jag förstÄt det rÀtt inte Àr lÀtt att ha

men den Àr ca 14 mÄnader nu och jag har vÀll inte varit sÄ snÀll med bÄde vatten byte och

mat men den lever fortfarande och har nu flyttat frÄn 60 till 140 liter.

Det dÀr med mata koraller har jag bara gjort en gÄng per vecka hela tiden sedan den inköptes :)

Jag matar med detta H2Ocean SPS i pulverform lösesupp i lite akvarievatten och alla blir vÀldigt

pigga och stÀrcker pÄ sig mer Àn vanligt nÀstan direkt :triumphant: sÄ nÄtt bra Àr det sÀkert.

Postat

Haha, som vanligt med rev dÄ...det enda som Àr sÀkert Àr att det inte Àr sÀkert [emoji1] Du matar 1ggr/vecka och andra kÀllor sÀger mat minst ett par ggr/dag. Men om din Chili (en annan jag avstÄtt ifrÄn just pga azoox.) lever och mÄr fint pÄ veckomatning kan jag ju fundera lite mer pÄ att prova... Jag provar EasyBooster som lite stödmatning nu, och visst ser de ut att gilla det med.

Postat
  • Författare
4 timmar sedan, BatmanGefle sa:

Haha, som vanligt med rev dÄ...det enda som Àr sÀkert Àr att det inte Àr sÀkert emoji1.png Du matar 1ggr/vecka och andra kÀllor sÀger mat minst ett par ggr/dag. Men om din Chili (en annan jag avstÄtt ifrÄn just pga azoox.) lever och mÄr fint pÄ veckomatning kan jag ju fundera lite mer pÄ att prova... Jag provar EasyBooster som lite stödmatning nu, och visst ser de ut att gilla det med.

Precis det Ă€r lite ryskroulett över det hela :) och ja det finns mer och vĂ€lja pĂ„ i matvĂ€g Ă€n Ölsorter :):)

av middagsmat till invÄnarna det Àr bara att testa:dance:

Postat
  • Författare

Denna gÄng har jag tagit upp bottenfiler igen poppis nÀr man var ung :hide:pÄ 70-80 talet halva botten Àr just ett sÄnt filter

och luftdriven skummare som sitter pÄ det vÀnstra röret och drivs av samma utsrömare pÄ det högra röret en vanlig

pump en Eheim Skim 350 hÄller ytan helt ren samt yttrfiler EHEIM professionel 4+ 250 som jag hafft igÄng pÄ föregÄende

burk :triumphant:.

Ändrat av Conjor

Postat

Bottenfilter! Schyssta grejer :-) Ett busigt alternativ Àr ju att köra det omvÀnt annars, det ska ju vara lite stabilare i lÀngden och man fÄr ju inte lika mycket skrÀp i botten.

Vilken skummare har du? Luft Àr lite kul men jag blir galen av stenbytena, de Àr för ojÀmna.

Postat
  • Författare
12 timmar sedan, mikoto sa:

Bottenfilter! Schyssta grejer :-) Ett busigt alternativ Àr ju att köra det omvÀnt annars, det ska ju vara lite stabilare i lÀngden och man fÄr ju inte lika mycket skrÀp i botten.

Vilken skummare har du? Luft Àr lite kul men jag blir galen av stenbytena, de Àr för ojÀmna.

Skummaren Àr Aqua Medic mini flotor.

Jo helt rÀtt omvÀnt gÄr ju ocksÄ men nu blev det standard utströmmare riktning.

Det Stig skriver utströmmare av citrontrÀ Àr stabilare undra vad man kan köpa sÄdana 

vet inte vilket trÀslag Aqua Medic har.

Postat
  • Författare
8 timmar sedan, stigigemla sa:

Försök att fÄ tag i utströmmare av citrontrÀ. De Àr stabilare.

Hej Stig har du nÄgot stalltipps :) var man fÄr tag i sÄdana ?

Postat
  • Författare

Glömde i beskrivningen av teknik LED rampen som Àr en MAXSPECT - GLAIVE 5 x 7 watt ca

körs pÄ 60 % ca tÀcker vÀldigt bra tycker jag :triumphant:.

Postat

Jag tror jag rÄkat ut för en felöversÀttning frÄn engelska till tyska. Lime tree pÄ engelska Àr Lindenbaum pÄ Tyska - LindtrÀ pÄ Svenska.

Lime fruit pÄ engelska dÀremot Àr en citronhybrid pÄ svenska som heter Lime frucht pÄ Tyska.

Och sedan har en Tysk grossist översatt till citrontrÀutströmmare. (Citronenholz)

Postat
  • Författare
2 timmar sedan, stigigemla sa:

Jag tror jag rÄkat ut för en felöversÀttning frÄn engelska till tyska. Lime tree pÄ engelska Àr Lindenbaum pÄ Tyska - LindtrÀ pÄ Svenska.

Lime fruit pÄ engelska dÀremot Àr en citronhybrid pÄ svenska som heter Lime frucht pÄ Tyska.

Och sedan har en Tysk grossist översatt till citrontrÀutströmmare. (Citronenholz)

Okej dÄ förstÄr jag Aqua Medic s Àr nog av det trÀslaget.

:)

Postat
  • Författare

Ja det var ett lyfft sÄ nÀra kubform jag kan komma i hallen utan att fasna i dörren :)

det Àr en liten hall kan man sÀga och hela lÀgenheten Àr pÄ 38 kvadrat sÄ det gÀller och

klÀmma in allt man vill ha i alla skrymslen och vrÄr TV, SuroundanlÀggning,ModelljÀrnvÀg, 

2 stycken 3D Skrivare ,Dator o nÄtt att sova i :hide:.

Postat
  • Författare

Julklappen till Akvariet frös inne :triumphant: eller nÄgot bestÀllt 15 de

2-3 arbetsdagar nu 6 dagar ja ja nyÄrspresent i stÀllet :triumphant:

Postat
  • Författare

Julklappen kommer kanske i Januari 2017 :hide:

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.