Postat 17 december 20169 Ă„r Startat upp 140 Liter 70X50X40 Opto White idag flytt av invĂ„nare och annat gick bra. Bilder kommer nĂ€r dimman lĂ€ttatÂ
Postat 18 december 20169 Ă„r Författare Ja ha nu Ă€r det bara dörrarna kvar pĂ„ bĂ€nken men de fĂ„r vĂ€nta tills armarna har blivit normallĂ€ngd igen  SĂ„ hĂ€r ser det ut idag dag 2  Â
Postat 18 december 20169 Ă„r Författare VĂ€ntar pĂ„ postpaket med sĂ„dant hĂ€r Real Reef Rock - Shelf kommer MĂ„ndag eller tisdag dĂ„ blir det sement o klyvjĂ€rn och hammare bygga lite mera rev pĂ„ köksbordet lite tomt blev det. Och mĂ„ndag hĂ€mta nĂ„gon variant pĂ„ Gorgonia som det hĂ€nger en lapp pĂ„ i Butiken  Ăndrat 18 december 20169 Ă„r av Conjor
Postat 19 december 20169 Ă„r Författare Dörrarna ditsatta Gorgonian hĂ€mtad och istoppad nu Ă€r det bara postleveransen kvarÂ
Postat 19 december 20169 Är Bild pÄ Nykomlingen   Se dÀr! En av mina nÄn-gÄng-dÄ-jag-blir-stor-vill-jag-ha-en-koraller!Skickat frÄn min iPhone med Tapatalk
Postat 20 december 20168 Är Författare Tack alla. Martin vid en nÀrmare titt pÄ ditt Akvarie sÄ tycker jag du redan Àr stor  testa vet ja.
Postat 20 december 20168 Är Martin vid en nÀrmare titt pÄ ditt Akvarie sÄ tycker jag du redan Àr stor testa vet ja.Tack för det [emoji16] Det Àr mest matningen jag Àr orolig att inte kommer bli tillrÀcklig dÄ jag jobbar borta sju dagar Ät gÄngen och min (i övrigt vÀldigt förstÄende) fru blir nog inte speciellt glad över att behöva böka runt med korallmat ett par ggr/dag med en tremÄnaders bebis pÄ andra armen...Skickat frÄn min iPhone med Tapatalk
Postat 20 december 20168 Är Författare Orolig skall du inte vara jag har en Chillikoral som om jag förstÄt det rÀtt inte Àr lÀtt att ha men den Àr ca 14 mÄnader nu och jag har vÀll inte varit sÄ snÀll med bÄde vatten byte och mat men den lever fortfarande och har nu flyttat frÄn 60 till 140 liter. Det dÀr med mata koraller har jag bara gjort en gÄng per vecka hela tiden sedan den inköptes Jag matar med detta H2Ocean SPS i pulverform lösesupp i lite akvarievatten och alla blir vÀldigt pigga och stÀrcker pÄ sig mer Àn vanligt nÀstan direkt  sÄ nÄtt bra Àr det sÀkert.
Postat 20 december 20168 Är Haha, som vanligt med rev dÄ...det enda som Àr sÀkert Àr att det inte Àr sÀkert [emoji1] Du matar 1ggr/vecka och andra kÀllor sÀger mat minst ett par ggr/dag. Men om din Chili (en annan jag avstÄtt ifrÄn just pga azoox.) lever och mÄr fint pÄ veckomatning kan jag ju fundera lite mer pÄ att prova... Jag provar EasyBooster som lite stödmatning nu, och visst ser de ut att gilla det med. Skickat frÄn min iPhone med Tapatalk
Postat 20 december 20168 Ă„r Författare 4 timmar sedan, BatmanGefle sa: Haha, som vanligt med rev dĂ„...det enda som Ă€r sĂ€kert Ă€r att det inte Ă€r sĂ€kert Du matar 1ggr/vecka och andra kĂ€llor sĂ€ger mat minst ett par ggr/dag. Men om din Chili (en annan jag avstĂ„tt ifrĂ„n just pga azoox.) lever och mĂ„r fint pĂ„ veckomatning kan jag ju fundera lite mer pĂ„ att prova... Jag provar EasyBooster som lite stödmatning nu, och visst ser de ut att gilla det med. Skickat frĂ„n min iPhone med Tapatalk Precis det Ă€r lite ryskroulett över det hela  och ja det finns mer och vĂ€lja pĂ„ i matvĂ€g Ă€n Ălsorter av middagsmat till invĂ„narna det Ă€r bara att testa
Postat 20 december 20168 Ă„r Författare Denna gĂ„ng har jag tagit upp bottenfiler igen poppis nĂ€r man var ung pĂ„ 70-80 talet halva botten Ă€r just ett sĂ„nt filter och luftdriven skummare som sitter pĂ„ det vĂ€nstra röret och drivs av samma utsrömare pĂ„ det högra röret en vanlig pump en Eheim Skim 350 hĂ„ller ytan helt ren samt yttrfiler EHEIM professionel 4+ 250 som jag hafft igĂ„ng pĂ„ föregĂ„ende burk . Ăndrat 20 december 20168 Ă„r av Conjor
Postat 20 december 20168 Är Bottenfilter! Schyssta grejer :-) Ett busigt alternativ Àr ju att köra det omvÀnt annars, det ska ju vara lite stabilare i lÀngden och man fÄr ju inte lika mycket skrÀp i botten.  Vilken skummare har du? Luft Àr lite kul men jag blir galen av stenbytena, de Àr för ojÀmna.
Postat 21 december 20168 Är Författare 12 timmar sedan, mikoto sa: Bottenfilter! Schyssta grejer :-) Ett busigt alternativ Àr ju att köra det omvÀnt annars, det ska ju vara lite stabilare i lÀngden och man fÄr ju inte lika mycket skrÀp i botten.  Vilken skummare har du? Luft Àr lite kul men jag blir galen av stenbytena, de Àr för ojÀmna.  Skummaren Àr Aqua Medic mini flotor. Jo helt rÀtt omvÀnt gÄr ju ocksÄ men nu blev det standard utströmmare riktning. Det Stig skriver utströmmare av citrontrÀ Àr stabilare undra vad man kan köpa sÄdana vet inte vilket trÀslag Aqua Medic har.
Postat 21 december 20168 Är Författare 8 timmar sedan, stigigemla sa: Försök att fÄ tag i utströmmare av citrontrÀ. De Àr stabilare.  Hej Stig har du nÄgot stalltipps var man fÄr tag i sÄdana ?
Postat 21 december 20168 Är Författare Glömde i beskrivningen av teknik LED rampen som Àr en MAXSPECT - GLAIVE 5 x 7 watt ca körs pÄ 60 % ca tÀcker vÀldigt bra tycker jag .
Postat 21 december 20168 Är Jag tror jag rÄkat ut för en felöversÀttning frÄn engelska till tyska. Lime tree pÄ engelska Àr Lindenbaum pÄ Tyska - LindtrÀ pÄ Svenska. Lime fruit pÄ engelska dÀremot Àr en citronhybrid pÄ svenska som heter Lime frucht pÄ Tyska. Och sedan har en Tysk grossist översatt till citrontrÀutströmmare. (Citronenholz)
Postat 21 december 20168 Ă„r Författare 2 timmar sedan, stigigemla sa: Jag tror jag rĂ„kat ut för en felöversĂ€ttning frĂ„n engelska till tyska. Lime tree pĂ„ engelska Ă€r Lindenbaum pĂ„ Tyska - LindtrĂ€ pĂ„ Svenska. Lime fruit pĂ„ engelska dĂ€remot Ă€r en citronhybrid pĂ„ svenska som heter Lime frucht pĂ„ Tyska. Och sedan har en Tysk grossist översatt till citrontrĂ€utströmmare. (Citronenholz) Okej dĂ„ förstĂ„r jag Aqua Medic s Ă€r nog av det trĂ€slaget. Â
Postat 21 december 20168 Är Författare Ja det var ett lyfft sÄ nÀra kubform jag kan komma i hallen utan att fasna i dörren det Àr en liten hall kan man sÀga och hela lÀgenheten Àr pÄ 38 kvadrat sÄ det gÀller och klÀmma in allt man vill ha i alla skrymslen och vrÄr TV, SuroundanlÀggning,ModelljÀrnvÀg, 2 stycken 3D Skrivare ,Dator o nÄtt att sova i .
Postat 23 december 20168 Ă„r Författare Julklappen till Akvariet frös inne  eller nĂ„got bestĂ€llt 15 de 2-3 arbetsdagar nu 6 dagar ja ja nyĂ„rspresent i stĂ€lletÂ
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.