Slanten Postat 11 september 2017 Postat 11 september 2017 Jag är nästan total analfabet vad gäller tropiska koraller, så jag måste krypa till korset och fråga. Vad är det för korall som syns till höger i översta bilden. Ser ut som ett träd. Fantastiskt fin! 1 Citera
Conjor Postat 11 september 2017 Författare Postat 11 september 2017 24 minuter sedan, Slanten sa: Jag är nästan total analfabet vad gäller tropiska koraller, så jag måste krypa till korset och fråga. Vad är det för korall som syns till höger i översta bilden. Ser ut som ett träd. Fantastiskt fin! Jag är ingen fena på namn varken mäniskors eller djur tyvärr men om jag inte minns fel så är det en variant på Hornkoraller som heter Gorgonier Eunicea. Citera
Conjor Postat 13 september 2017 Författare Postat 13 september 2017 Film på min burk 13 Sept 2017 https://youtu.be/C6BVmRNm9Ao 2 Citera
stigigemla Postat 13 september 2017 Postat 13 september 2017 Retligt men scopasen har redan vuxit ur karet. Den är tydligt stressad av volymbristen. Citera
Conjor Postat 14 september 2017 Författare Postat 14 september 2017 18 timmar sedan, stigigemla sa: Retligt men scopasen har redan vuxit ur karet. Den är tydligt stressad av volymbristen. Nu är jag inte med Stig vad är scopasen Citera
Conjor Postat 15 september 2017 Författare Postat 15 september 2017 18 timmar sedan, addo sa: Kirurgen On 2017-09-13 at 19:53, stigigemla sa: Retligt men scopasen har redan vuxit ur karet. Den är tydligt stressad av volymbristen. Jaha jo kanske för stor är ungefär 10 cm lång från nos till stjärtfena och ungefär 10 cm hög men det där simma fram och tillbaka som synns på filmen är varje gång jag närmar mig Akvariet innan dom fått mat hungriga annars är det inte så. Akvariet är 70 cm brett och 50 cm djupt och 40 cm högt. Citera
stigigemla Postat 15 september 2017 Postat 15 september 2017 OK då är det lugnt ett tag till. Men fisken behöver snart ett större kar. Jag brukar inte sälja dem till kunder med mindre kar än 120 cm. Helst 150 cm eller större. Citera
Stefan molin Postat 15 september 2017 Postat 15 september 2017 Hej Conny , snyggt kar , är du nöjd med driften av ditt bottenfilter ?och tycker att det fungerar som det var tänkt? mvh stefan Citera
Conjor Postat 16 september 2017 Författare Postat 16 september 2017 22 timmar sedan, stigigemla sa: OK då är det lugnt ett tag till. Men fisken behöver snart ett större kar. Jag brukar inte sälja dem till kunder med mindre kar än 120 cm. Helst 150 cm eller större. Du har helt rätt Stig det bör och skall vara större utrymd till fiskar i den här dingniteten den skall få ett större hem ganska snart jag lovar Citera
Conjor Postat 16 september 2017 Författare Postat 16 september 2017 22 timmar sedan, Stefan molin sa: Hej Conny , snyggt kar , är du nöjd med driften av ditt bottenfilter ?och tycker att det fungerar som det var tänkt? mvh stefan Tackar ja bottenfiltret funkar vad jag kan se varit i gång nu 10 månader. Citera
Stefan molin Postat 16 september 2017 Postat 16 september 2017 Hej Conny , slamsuger du botten vid vattenbyte ? eller låter du det bara vara ? mvh stefan Citera
Conjor Postat 16 september 2017 Författare Postat 16 september 2017 10 minuter sedan, Stefan molin sa: Hej Conny , slamsuger du botten vid vattenbyte ? eller låter du det bara vara ? mvh stefan Hej Stefan jag har inte gjort något med bottenfiltret ca 10 månader sedan start och jag byter vatten kanske var 4 vecka och det varierar mellan 10 liter och 20 liter Citera
Conjor Postat 18 september 2017 Författare Postat 18 september 2017 En liten kollfilm till https://youtu.be/tkHOhhuxKoQ 1 Citera
Stefan molin Postat 18 september 2017 Postat 18 september 2017 Hej Conny , trevligt , en sinularia dura är ett måste i ett kar , är det en hel grön? mvh stefan 1 Citera
KennethN Postat 18 september 2017 Postat 18 september 2017 Snyggt, ser mycket trevligt ut! Men vilken är en Sinularia Dura? Citera
Conjor Postat 19 september 2017 Författare Postat 19 september 2017 19 timmar sedan, Stefan molin sa: Hej Conny , trevligt , en sinularia dura är ett måste i ett kar , är det en hel grön? mvh stefan Nej skiftar lite men mest grön Citera
Conjor Postat 31 december 2017 Författare Postat 31 december 2017 (ändrat) Julklappen i år blev alla fiskar strök med har haft ett projekt som tog all tid inte kollat upp invånarna så när medicineringen sattes in var det tyvärr redan försent En Julgran blev det om än inte en sådan som står i rummet Ändrat 31 december 2017 av Conjor Citera
per.w Postat 31 december 2017 Postat 31 december 2017 Fan va tråkigt med fiskarna.... Jag lider med dig!! 1 Citera
Conjor Postat 7 januari 2018 Författare Postat 7 januari 2018 Nu får man hålla sig tänker vänta 2 Månader eller lite till innan någon fisk får flytta in Citera
Conjor Postat 22 februari 2018 Författare Postat 22 februari 2018 Satsat på några nya Fiskar och en krabba håller att extra öga på dom 1 Citera
Slanten Postat 22 februari 2018 Postat 22 februari 2018 Gillar ditt kar, tror jag skrivit det tidigare Är det clownen och fröknarna(?) som är nya? Vill se krabban... Citera
Conjor Postat 22 februari 2018 Författare Postat 22 februari 2018 22 minuter sedan, Slanten sa: Gillar ditt kar, tror jag skrivit det tidigare Är det clownen och fröknarna(?) som är nya? Vill se krabban... Tackar Dina kallvatten burkar är inte fy skam dom heller Ja clownen och fröknarna som nya fipplade strax före jul med en görviktig sak missade att dom fiskar jag hade då var så sjuka så det blev tomt. Krabban är en sådan här Emerald Crab men den är så liten svår att fånga på bild skall försöka Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.