Gå till innehåll

Limm tips


SaltisLinda123

Rekommenderade inlägg

Jag har några heta limtips :

Ovan vatten:
Cyanoakrylat. Inga konstigheter. Tryck limytorna mot en handduk el papper för att suga bort vatten precis innan limning.

Under vatten:
Knåda ihop 2 komponents epoxi. Sen en klick superlim på epoxin. Rotera fast denna yta mot sten / plugg eller vad det nu är som skall fästas.
( Tänk som att skruva på och av locket på en petflaska typ )  Bara för att förtydliga, detta sker ovan vatten ;)
På epoxin som nu sitter under själva limningsobjektet, ta på ytterligare cyanoakr. Doppa 3 ggr i vatten så det får en gråaktig yta. Sen på med ny cyanoakrylat ovanpå den semi härdade cyanoakrylaten. Ner i karet. Rotera fast som innan mot tänkt yta. Vid behov, använd blom/grill pinne som stöd vid knepiga gravitationer - vinklar.

Ändrat av runstenen
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

26 minuter sedan, turboadde sa:

 

Åh det har jag missat. E de lika bra som two little fishes lim så är det best of the best att limma med. Ska prova en nästa gång jag är där :).

Gillade det förutom att det är svårt att få ut det sista, sen torkar det lätt i pipen om man ska vara negativ, annars toppen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...