cowlord Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Hej! Köpte 15 kg levande sten idag som just nu förvaras i en låda. Märker nu att det kommer ta längre tid att fylla mitt akvarium med vatten än jag trodde. Ska jag fylla en 25 liters-hink med saltvatten, dra ner en pump och en doppvärmare där i och förvara stenen? Eller ska jag bara låta den ligga i sin frigolit låda? MVH Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Perk Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Hur lång tid är det frågan om? Frakten hit från att den bryts lär ju ta ett tag den med...Skickat via Tapatalk Citera
Kjelle Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Hej! Köpte 15 kg levande sten idag som just nu förvaras i en låda. Märker nu att det kommer ta längre tid att fylla mitt akvarium med vatten än jag trodde. Ska jag fylla en 25 liters-hink med saltvatten, dra ner en pump och en doppvärmare där i och förvara stenen? Eller ska jag bara låta den ligga i sin frigolit låda? MVH Skickat från min iPhone med TapatalkÄr stenen helt ny dvs. direkt från källan eller har den varit uppackad hos någon butik?1) Stenen klarar sig i lådan minst en vecka om du låter den vara stängd och inte upp packad. Så fort du gjort så förvara den i saltvatten.2) Kommer den från någon butik så skall du nog ta upp den och lägga den i saltvatten med cirkulation på. Funkar ju bra om du har tomma salthinkar och lägga den i.Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro Citera
cowlord Postat 2 mars 2017 Författare Postat 2 mars 2017 Är stenen helt ny dvs. direkt från källan eller har den varit uppackad hos någon butik?1) Stenen klarar sig i lådan minst en vecka om du låter den vara stängd och inte upp packad. Så fort du gjort så förvara den i saltvatten.2) Kommer den från någon butik så skall du nog ta upp den och lägga den i saltvatten med cirkulation på. Funkar ju bra om du har tomma salthinkar och lägga den i.Skickat från min iPhone med Tapatalk ProDen kommer direkt från en butik, där dom låg i ett saltkar. Men då kanske det är bäst att lägga ner dom i hinken. Tror du det behövs doppvärmare med eller räcker det med pumpen?Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Kjelle Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Den kommer direkt från en butik, där dom låg i ett saltkar. Men då kanske det är bäst att lägga ner dom i hinken. Tror du det behövs doppvärmare med eller räcker det med pumpen?Skickat från min iPhone med TapatalkHar du det så kan det ju vara bra. Borde annars inte behövas tycker jag. Viktigast är nog annars att stenen ligger i saltvatten.Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro Citera
stigigemla Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Pumpen är viktig. Annars blir det syrefria zoner. Citera
Kjelle Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 Pumpen är viktig. Annars blir det syrefria zoner.Just det!Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.