Postat 8 mars 20178 år Hej! Ny inom detta. Köpte levande sten för ett par dagar sedan och placerade dom i mitt akvarium. Köpte även en saltvattensmätare (en refractometer) mätte upp till 1.025 S.G. Tyckte det va lite lite salt jag hällde i men litade på mätaren. Upptäckte idag att instrumentet kan kalibreras vilket jag gjorde och till min stora fasa så visade den helt fel!!! efter kalibreringen vissate måttåren att värdena i mitt akvarium va 1.018 S.G. Håller på att stabilisera det nu. Har jag tagit livet av min sten? Använt red seas reef mature pro kit och är på dag 5.
Postat 8 mars 20178 år Nej, det är säkert ingen fara alls med din levande sten. Höj långsamt salthalten till rätt nivå så blir det hur bra som helst.
Postat 9 mars 20178 år Tror inte heller att det är nån fara. Du skaffar levande sten primärt för bakteriefloran och den har garanterat överlevt. Möjligen har något lägre djur som små kräftdjur kanske dött men mest troligt är allt ok. Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Postat 9 mars 20178 år Cooking är inte att koka när det gäller levande sten. Se här: http://reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1512389
Postat 9 mars 20178 år Bygger på min egen erfarenhet och refererar inte till andra forum så är det bara...
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.