Gå till innehåll

Salar´s 750L


salar

Rekommenderade inlägg

  • Svar 470
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Niclas det e inte kul med blå ljuset på,den här bilden e till dig utan en en liten röd planaria synlig.Patrik

Ixus 800 har ett program för undervattenstagning... använder du dig av det?

iofs har man bara blåljus på över karet spelar det antagligen mindre roll :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

10 månader sen startade tråden om mitt kar då med balling metoden i dag kör jag m en JS-1, samma skummare ,3 st BLV 14000k 250w ,2st osram 67, 3 st 12000 tunze streamers,sera ph styrning till JS-1 och sedan 8-9 månader även KZ Zeovit metod till ca 50% av full dosering och jag e imponerad av resultatet trots att jag blivit av med ett par acroporer.Har valt att lägga ribban på en höjd jag klarar av att hantera o inte droppa i mer för ett snabbt resultat.Tillsätter i dag Zeobak ca 8droppar i veckan men mera när jag bytt Zeoliten,lika många droppar Zeofood,0,3ml Zeostart dagligen och K-balans,Coral Vitalizer,Kaliumjodid Fluor konzentrat,Stylo-pocci glow,Amino Acid Consentrat och jag kolar vattnet lite mindre än 1liter kol som jag byter 1 gång i månaden.Mina synbara resultat e en tillväxt på 5-10 cm på vissa acroporer även att dom blivit ljusare i färgerna.Karet e med blandade koraller och jag e inte ute efter ett färggrant acropora kar utan en blandning av SPS,LPS,mjuka koraller så ZEOVIT metoden har fukat bra för mig i 8-9 månader att hålla nera näringen i karet på ett enkelt sätt som jag kan kontrolera och även slarva lite med när inte tiden räcker till.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Tyvär Jonas den är patenterad av mig och jag tänker inte dela med mig av designen eller fler detaljerade bilder.

Jag ska bygga upp ett globalt imperium kring denna revolutionerande produkt och dra mig tillbaka i ett liv i lyx och paraplydrinkar. Sedan ska jag anställa någon som gör rent min skummarkopp och skrubbar mina rutor. Det är vad jag kallar äkta lyx det grabbar och tjejer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvär Jonas den är patenterad av mig och jag tänker inte dela med mig av designen eller fler detaljerade bilder.

Jag ska bygga upp ett globalt imperium kring denna revolutionerande produkt och dra mig tillbaka i ett liv i lyx och paraplydrinkar. Sedan ska jag anställa någon som gör rent min skummarkopp och skrubbar mina rutor. Det är vad jag kallar äkta lyx det grabbar och tjejer.

Då får du lycka till med ditt imperium! Hoppas du har någon mer produkt som du ytänker bygga upp det på bara för jag tror du valt en produkt som har en begränsad marknad.

När du är rik kommer jag för bi och tar en titt på hur du gjort det istället!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter massiva påtryckningar avslöjar jag nu efter flera minuters hemlighetsmakeri konstruktionen.

Även om den som sitter i Patriks kar inte ser ut exakt såhär så bygger den på denna konstruktion. Den byggs lämpligaste enligt principen; man tager vad man haver.

När tiden för kläckning börjar närma sig så sätter man i den i karet. Ynglena kläcks vanligtvis kort tid efter att ljuset slagit av cirka 8-10 dagar efter romläggning. Ynglena dras mot ljus de första timmarna så de stiger genast rakt upp i tratten mot ljuset från ficklampan. Tack vara pumpen (svag pump) så är det ett litet vattenflöde som hjälper dom i färden upp genom röret. De sugs sedan vid T-korset in i burken. Tack vare planktonnätet så sugs de inte in i pumpen.

Inga konstigheter. Ynglena stannar kvar i lådan och man behöver inte vakta akvariet hela natten för att fånga de små liven.

yngelmaskin.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...