salar Postat 30 december 2006 Författare Dela Postat 30 december 2006 Om jag bara kunde lura över någon med en bättre kamera.Har du någon värre än en Ixus 60 Niclas? Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Frun fick Canon Ixus 850 med vattenhus som vi kan prova sen när jag har lärt mig allt.. Om du vill förstås. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 30 december 2006 Författare Dela Postat 30 december 2006 Kan man ta några bilder i badkaret får du komma över.Du har din bok som jag typ bara lånat i ett halvår oxå.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Om jag bara kunde lura över någon med en bättre kamera.Har du någon värre än en Ixus 60 Niclas? PatrikFaan Salar, du sa ju att kameran va skitbra när du skulle sälja den igår ju ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 30 december 2006 Författare Dela Postat 30 december 2006 Det var en billigare o äldre modell Ixus 40 men du e ju van med äldre saker än jag:SOFTI Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Kan man ta några bilder i badkaret får du komma över.Du har din bok som jag typ bara lånat i ett halvår oxå.PatrikDet gör inget!!!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Jo, men jag köper i alla fall inte mina beggade!:betongarsle :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 30 december 2006 Författare Dela Postat 30 december 2006 Men i din ålder e väl Allting BEGGAT eller väl innkört?SOFTI Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 30 december 2006 Författare Dela Postat 30 december 2006 Niclas det e inte kul med blå ljuset på,den här bilden e till dig utan en en liten röd planaria synlig.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Mysigt! Får komma förbi nån dag igen, om de e ok! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 30 december 2006 Författare Dela Postat 30 december 2006 När du vill!Bjarne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jojjen Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Niclas det e inte kul med blå ljuset på,den här bilden e till dig utan en en liten röd planaria synlig.PatrikIxus 800 har ett program för undervattenstagning... använder du dig av det? iofs har man bara blåljus på över karet spelar det antagligen mindre roll Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 30 december 2006 Författare Dela Postat 30 december 2006 Jojjen det är bara kvällsljuset annars e det 3st 250w men det e för lite bilder på SG med full belysning för många fotar bara i blåljuset.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 Alla bilder är bra bilder! Gärna lite helbilder oxå! Jag fick faktiskt en ny liten kamera i Julklapp en Samsung NV10 (10MP), men som vanligt räcker det inte med en hygglig kamera.. man måste kunna hantera eländet också! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 31 december 2006 Författare Dela Postat 31 december 2006 Ja Niclas det e som för mig att man inte kan hantera kameran.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 Ja Niclas det e som för mig att man inte kan hantera kameran.PatrikÄsch tar man tillräckligt många bilder så blir det alltid nån enstaka som blir fin! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 31 december 2006 Författare Dela Postat 31 december 2006 10 månader sen startade tråden om mitt kar då med balling metoden i dag kör jag m en JS-1, samma skummare ,3 st BLV 14000k 250w ,2st osram 67, 3 st 12000 tunze streamers,sera ph styrning till JS-1 och sedan 8-9 månader även KZ Zeovit metod till ca 50% av full dosering och jag e imponerad av resultatet trots att jag blivit av med ett par acroporer.Har valt att lägga ribban på en höjd jag klarar av att hantera o inte droppa i mer för ett snabbt resultat.Tillsätter i dag Zeobak ca 8droppar i veckan men mera när jag bytt Zeoliten,lika många droppar Zeofood,0,3ml Zeostart dagligen och K-balans,Coral Vitalizer,Kaliumjodid Fluor konzentrat,Stylo-pocci glow,Amino Acid Consentrat och jag kolar vattnet lite mindre än 1liter kol som jag byter 1 gång i månaden.Mina synbara resultat e en tillväxt på 5-10 cm på vissa acroporer även att dom blivit ljusare i färgerna.Karet e med blandade koraller och jag e inte ute efter ett färggrant acropora kar utan en blandning av SPS,LPS,mjuka koraller så ZEOVIT metoden har fukat bra för mig i 8-9 månader att hålla nera näringen i karet på ett enkelt sätt som jag kan kontrolera och även slarva lite med när inte tiden räcker till.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 9 februari 2007 Författare Dela Postat 9 februari 2007 Nu e yngel fällan riggad och förhoppningsvis e den full av Nigripes i morgon.Den e byggd av JAKEN och drivs med en liten pump som suger upp ynglen.Tack JAKEN. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 9 februari 2007 Dela Postat 9 februari 2007 Nice Du får hålla oss uppdaterade.Lycka till nu!/Anders & Karro Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 10 februari 2007 Dela Postat 10 februari 2007 Lycka till Patrik! Länge sedan jag såg inlägg från dig. Kan du inte ta någon mer bild på yngelfällan så man ser den från sidan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 10 februari 2007 Dela Postat 10 februari 2007 Tyvär Jonas den är patenterad av mig och jag tänker inte dela med mig av designen eller fler detaljerade bilder. Jag ska bygga upp ett globalt imperium kring denna revolutionerande produkt och dra mig tillbaka i ett liv i lyx och paraplydrinkar. Sedan ska jag anställa någon som gör rent min skummarkopp och skrubbar mina rutor. Det är vad jag kallar äkta lyx det grabbar och tjejer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 10 februari 2007 Dela Postat 10 februari 2007 Tyvär Jonas den är patenterad av mig och jag tänker inte dela med mig av designen eller fler detaljerade bilder. Jag ska bygga upp ett globalt imperium kring denna revolutionerande produkt och dra mig tillbaka i ett liv i lyx och paraplydrinkar. Sedan ska jag anställa någon som gör rent min skummarkopp och skrubbar mina rutor. Det är vad jag kallar äkta lyx det grabbar och tjejer.Då får du lycka till med ditt imperium! Hoppas du har någon mer produkt som du ytänker bygga upp det på bara för jag tror du valt en produkt som har en begränsad marknad.När du är rik kommer jag för bi och tar en titt på hur du gjort det istället! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 10 februari 2007 Dela Postat 10 februari 2007 Efter massiva påtryckningar avslöjar jag nu efter flera minuters hemlighetsmakeri konstruktionen.Även om den som sitter i Patriks kar inte ser ut exakt såhär så bygger den på denna konstruktion. Den byggs lämpligaste enligt principen; man tager vad man haver.När tiden för kläckning börjar närma sig så sätter man i den i karet. Ynglena kläcks vanligtvis kort tid efter att ljuset slagit av cirka 8-10 dagar efter romläggning. Ynglena dras mot ljus de första timmarna så de stiger genast rakt upp i tratten mot ljuset från ficklampan. Tack vara pumpen (svag pump) så är det ett litet vattenflöde som hjälper dom i färden upp genom röret. De sugs sedan vid T-korset in i burken. Tack vare planktonnätet så sugs de inte in i pumpen.Inga konstigheter. Ynglena stannar kvar i lådan och man behöver inte vakta akvariet hela natten för att fånga de små liven. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 10 februari 2007 Dela Postat 10 februari 2007 TACK Jakob!Nu ska jag avslöja en sakt till. Det räcker inte bara med man tager vad man haver utan man måste tillföra stor kunskap och vetgirighet! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 20 februari 2007 Författare Dela Postat 20 februari 2007 Lite nya bilder på karet! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.