KMG Postat 20 oktober 2020 Författare Postat 20 oktober 2020 17 minuter sedan, nike83 said: respektfull storlek på refigiumet ! vad har du för näringsvärden idag? I dag ligger jag på No3 15 och Po4 0.08. Har i perioder tryckt ner värdena med gfo och minskad utfodring, men det känns för omständligt och framförallt instabilt. Firrarna ska få mat 4 ggr/dag och jag vill enbart behöva stöddosera näring. Alltså ligga lågt i näring. Inte högt och behöva dra till med extra reaktor mm. Funderade ett tag på deep sand bed, men risken för svavelföreningar gjorde att valet faller på 100% chaeto. Citera
KMG Postat 25 oktober 2020 Författare Postat 25 oktober 2020 Ruttnat på små flaskor där ballingen behövs fyllas på väldigt ofta. Slaktade till en behållare av akryl som tar 2x4l + 8 l + 2x2l. Med min förbrukning blir det påfyllning 1 gång i månaden i stället för 1 gång i veckan. Vill få plats med allt i akvariebänken, så dunkar bredvid är inte aktuellt. Acrifix 116 luktar toppen 1 1 Citera
nike83 Postat 26 oktober 2020 Postat 26 oktober 2020 fullt försåtligt att du inte orkar fylla på en gång i veckan. jag tänker också att en gång i månaden är max önskad på intervall. snyggt med färgglada slangar (lätt att hålla koll). vart hittar du dessa? Citera
KMG Postat 26 oktober 2020 Författare Postat 26 oktober 2020 6 timmar sedan, nike83 said: fullt försåtligt att du inte orkar fylla på en gång i veckan. jag tänker också att en gång i månaden är max önskad på intervall. snyggt med färgglada slangar (lätt att hålla koll). vart hittar du dessa? Slangarna finns på eBay. Silicone hoses 4/6 mm och 3/5 mm. Väldigt praktiskt att slippa gissa min slang vid kalibrering eller felsökning. 1 Citera
KMG Postat 10 november 2020 Författare Postat 10 november 2020 Dags för hemslaktad Balling a la @jonasroman för ett helt år. 70 sek litern i stället för 250... 4 Citera
jarecki68 Postat 15 november 2020 Postat 15 november 2020 Hej tänkte fråga, hur upplever du dina philips armatur är du nöjd? Mina kessil TIVÄR ÄR EN BESVIKELSE har förlorad 2st denna året hade 6st från början nu har jag 4 st kvar, tittar lite på en annan ljus källa men det finns så många alternativ, man har huvudvärk. Philips Gen 2 verkar vara intressanta och kostar mindre än radion. Mvh Jarecki68 Citera
KMG Postat 26 februari 2023 Författare Postat 26 februari 2023 Är fortfarande med i matchen. Har avvärjt STN med hjälp av utskriven antibiotika. Förlorade hälften av korallerna. Men det tog sig igen. Sedan dess har det tuffat på. På senare tid har jag bantat ner mängden pumpar som är igång. 3 Citera
KMG Postat 26 februari 2023 Författare Postat 26 februari 2023 On 2020-11-15 at 16:56, jarecki68 skrev: Hej tänkte fråga, hur upplever du dina philips armatur är du nöjd? Mina kessil TIVÄR ÄR EN BESVIKELSE har förlorad 2st denna året hade 6st från början nu har jag 4 st kvar, tittar lite på en annan ljus källa men det finns så många alternativ, man har huvudvärk. Philips Gen 2 verkar vara intressanta och kostar mindre än radion. Mvh Jarecki68 Ursäkta sent svar. Är väldigt nöjd med Philips Coralcare. Dock är dom stora. Men jag gillar att inte ha någon surrande fläkt som i dom mindre modellerna på marknaden. 2 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.