Gå till innehåll

Låter AS New-Jet 1200?


Dida

Rekommenderade inlägg

Hej!!

Tänkte höra vad ni tycker!!

AS New-Jet 1200 låter den mycket? funkar den bra till saltvatten?

Tänkte ha den till Deltec 20w UV

Mvh Dida

Jag har storebror till den pumpen, new-jet 2300 och min lät första dygnet. Nu har jag det som cirkulationspump i en tunna med LS vilket kan göra att den låter mindre än vanligt. Dock har jag ännu inga synpunkter på pumpen!

Jag är inne på samma UV-C och pump till den så du får gärna komma med kommentarer om du väljer denna kombination!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret

jag är ägare till diverse pumpar, bl a AS Maxi-Jet Powerhead MP 1200 och EHEIM 1250. provkörde båda idag innan av en slump och vågar nog påstå att EHEIMs 1250 på 28w låter nog något mer.

Ja, en alla pumpar passar till saltvatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tidiga new-jet har impellerproblem med lagringar som blir utslitna mkt snabbt. impellrarna har gjorts om, är billiga och verkar funka mycket bättre nu.

det är ju bra drag i bitarna, det som drar ner betyget är väl i såfall dom sketna sugpropparna!

Gissar att Dez3d och mina pumpar tillhör dem som är modifierade då vi båda är rellativt nya i gamet. Tolkar det så i alla fall för det skulle ju vara possitiv utveckling på pumparna!:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kör två st new jet 1200 i mitt 240L och en eheim 1260 som returpump.

hade tidigare en new jet 2300 som returpump men eheimen är det bättre tryck i, en gissning är att eheimen pumpar upp ca 6-700 liter mer än vad new jeten gjorde med ca 1m lyfthöjd.

men du undrade om 1200:an.... tycker också att sugpropparna inte e nåt vidare, en halvmeter ifrån karet på "pumpsidan" är det helt knäpptyst hörs ingenting, sätter man örat mot karet hör man ett svagt brummande

men det får väl ändå räknas som tyst.

Har haft dem i 8-9 mån

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...