Micke_Tj Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Här kommer några bilder på mitt nya projekt Återstår ett par dagar innan vattenfyllningen börjarHär har ni Ap701an också Citera
Micke_Tj Postat 23 februari 2006 Författare Postat 23 februari 2006 Tackarlyckades övertala sambon om att möblera om i rummet vilket passar mitt tycke kanon Det hamnar på 500liter plus sump...kommer att köra emd kalkmixer nitratfilter och iks till att börja med men funderar på kalkreaktor och kylare... Citera
Draedon Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 ser ju fint ut. bänken såg stadig ut, hur har du byggt den? mått på virke?ska börja bygga bänk i nästa vecka så man blir ju lite nyfiken på hur andra bygger. Citera
Micke_Tj Postat 23 februari 2006 Författare Postat 23 februari 2006 Wrang du har rätt som vanligt det är 45*95Ska dock sätta stöd i mitten i bakkant och två stöd fram som jag ska fästa dörrar i men vill dock ha sumpen hemma först. Citera
Sillen Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Wrang du har rätt som vanligt det är 45*95Ska dock sätta stöd i mitten i bakkant och två stöd fram som jag ska fästa dörrar i men vill dock ha sumpen hemma först.Du bygger inte "fast" sumpen i underskåpet väll? Citera
Micke_Tj Postat 23 februari 2006 Författare Postat 23 februari 2006 nja lite grann men det ska nog inte vara så jobbigt att plocka ut den vi får se hur det blir Citera
Micke_Tj Postat 3 mars 2006 Författare Postat 3 mars 2006 Imorgon är det dags för ännu något nytt...Hämtar en kalkmixer, nitratfilter (Deltec) och så får vi se vad mer som "råkar" följa med hem..kanske någon fisk uvc vem vet.... får se vad Bengan har hemma... Citera
Micke_Tj Postat 4 mars 2006 Författare Postat 4 mars 2006 Ja en liten uppdatering men dock ingen större var ute på en tripp till Göteborg (MarinAkvariet förstås) Och hämtade kalk mixern. slutade också med att jag köpte lite Iks grejor..Tackar Tedb för en trevlig pratstund.... Citera
Sillen Postat 5 mars 2006 Postat 5 mars 2006 Ja en liten uppdatering men dock ingen större var ute på en tripp till Göteborg (MarinAkvariet förstås) Och hämtade kalk mixern. slutade också med att jag köpte lite Iks grejor..Tackar Tedb för en trevlig pratstund....Vad blev det för IKS grejor? *nyfiken* Citera
Micke_Tj Postat 5 mars 2006 Författare Postat 5 mars 2006 Bara bas temp och ph denna gången men det kommer mera.... hehe jäkligt kul med Teknikenoch nu närmar sig nästa runda till göteborg.. börjar bli en del mil....Har bokat sten , Iks pro vario 4 ,nivå givare, Uvc och det kanske blir en saltprobe också Citera
Micke_Tj Postat 12 mars 2006 Författare Postat 12 mars 2006 och håller även på att fylla karet inför stenens ankomst Citera
Vargklo Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Har du skyddat träreglarna mot fukt, t.ex. genom att lacka dem? Jag är ingen expert på trä, men jag kan tänka mig att trät annars lätt blir angripet? Citera
Tedb Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Ja en liten uppdatering men dock ingen större var ute på en tripp till Göteborg (MarinAkvariet förstås) Och hämtade kalk mixern. slutade också med att jag köpte lite Iks grejor..Tackar Tedb för en trevlig pratstund....Ja de va trevligt att snacka lite. Citera
Micke_Tj Postat 17 mars 2006 Författare Postat 17 mars 2006 uppdatering av inköpslistan:Deltec Kalkreaktor pf600 Deltec Pump 4040Iks nivåIks SaltIks Strömskena Uvc 39WattAquamedic Manometer Iks Provario 4Mh Lampor 2*400watt 20000kelvinStenVad tror ni om detta? Citera
jens karlskrona Postat 17 mars 2006 Postat 17 mars 2006 Jo jag tackar!!Bra urval, vet inte om jag har missat det men vad blir det för skummare? Citera
Jaken Postat 17 mars 2006 Postat 17 mars 2006 Varför inte ta en Schuran Jetstream 1 istället för Deltec pf600?Det känns som att det blir mer för pengarna.Alla snackar du så gott om Jetstream. Prismässigt så skiljer det inte så mycket.Schuran till vänster och Deltec till höger Citera
Lejonkungen Postat 17 mars 2006 Postat 17 mars 2006 Om du har IKS:en så mistar du en utgång för fast strömskena/variabel strömskena/sim mod. Jag har en vario 4 pro men så här efteråt skulle jag satsa på en GroTech som dessutom går att bygga ut till 11 kanaler. Ingen större prisskillnad heller. Citera
Micke_Tj Postat 17 mars 2006 Författare Postat 17 mars 2006 Nja jag får pro varion så billigt ändå så det får bli den jens karlskrona skummaren har jag köpt en Ap701Och har kalkmixer en Deltec Km500ok Jaken bra förslag men jag vet inte har ej sett en sådan i verkligheten får ta och kolla på en sådan...? Citera
uffe2 Postat 17 mars 2006 Postat 17 mars 2006 Det som är bra med Deltec är att man kan ställa den i sumpen.....Varför inte ta en Schuran Jetstream 1 istället för Deltec pf600?Det känns som att det blir mer för pengarna.Alla snackar du så gott om Jetstream. Prismässigt så skiljer det inte så mycket.Schuran till vänster och Deltec till höger Citera
BroderIsak Postat 17 mars 2006 Postat 17 mars 2006 Jag har en shuran och den funkar så bra !!!! Om man jämför med den där Aqua Care som alla talar så gott om(hade den innan denna ) så vill jag säga denna FUNKAR!!! Men det är min uppfattning och det finns säker fler som jag som har gjort exakt detta byte som jag har gjort som håller med. Citera
Micke_Tj Postat 31 mars 2006 Författare Postat 31 mars 2006 Dags för en uppdatering har nu beställt en kylareaquamedic titan för upp till 2500literhämtade lite saker till karet i förra veckan Provario 4, strömskena variabel, uvc , manometer och lite sten. Kalkreaktorn hämtas den 19:e Citera
Tedb Postat 31 mars 2006 Postat 31 mars 2006 Kul att du kommer den 19:de Micke ska bli skoj å se alla saltvattensnördar på ett å samma ställe Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.