Claes_A Posted April 9, 2019 Author Share Posted April 9, 2019 Lindträskummare. Fungerar också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes_A Posted April 9, 2019 Author Share Posted April 9, 2019 Mobilfoto i ett ljust kontor. Man ser i alla fall hur det ser ut idag. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes_A Posted June 5, 2019 Author Share Posted June 5, 2019 En månad går så fort när arbetet pressar på. Rensat Caulerpa igen. Det mest mår bra men en och annan stationär invånare blir överväxt av denna gröna alg. Någon typ av snäcka har förökat sig igen så glasen är fulla av småttingar. KH har sjunkit till 7 eftersom jag löste mitt resande med att dosera alkalinitetsdelen av 2-parten genom vattenpåfyllningen. När eldningssäsongen gav sig så minskade också mängden vatten som fylls på per dag och därmed alkalinitetsdoseringen. Även Blomstra har doserats den vägen. Snabbfoto med mobilen (för mitt minne): 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
catknife Posted July 1, 2019 Share Posted July 1, 2019 @Claes_A Vad är det för Gorgonian du har i karet(om det nu är en!, den som är längst upp till höger på din senaste bild)? Är det en som klarar sig utan mat och isåfall var fick du tag i den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts