Gå till innehåll

Varför landar de alltid uppochned?


Capote

Rekommenderade inlägg

En filosofisk diskussion.

För att få det att se naturtroget ut så sätter man ofta korallerna med prioritet snyggt snarar än säkert...

När en korall sedan trillar ned från denna plats så hamnar den oftast precis som smörgåsen med det levande nedåt som den mår sämst av. Företrädesvis när man är på semester. Varför är det så?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina landar alltid i en Euphyllia eller liknande till råga på eländet. Alltid när jag är borta också. Fiskarna hämnas, tror jag, när man inte är hemma och matar dem. De vet vad man ogillar mest och så sliter de upp Acropororna och släpper dem i någon Euphyllia eller dylikt.

Jag är övertygad om att det förhåller sig så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Murphys lag helt enkelt. Frågan är vad som händer om man sätter fast en smörgås på ryggen på en katt och slänger upp den i luften...

Förmodligen krånglar sig katten upp ovanpå undersidan av mackan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ramlar en sjögurka ner i en anemon, för att ett halvår senare ta livet av sig i en pump? Någon nämde Murphy, en snubbe jag känner väl vid det här laget:).

När du har två nycklar i ficka och skall ta fram den ena för att låsa upp en dörr, så får du alltid upp fel, så är det bara. Därför tar man upp båda, samma sak bör apliceras i akvarievärlden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...