atropos Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Tänkte lägga in en bild på mitt kar nu innan jag river ner det o startar upp mitt nya till helgen =) kom gärna med förslag hur jag skulle kunna göra de bättre !! Citera
atropos Postat 13 mars 2006 Författare Postat 13 mars 2006 ha ha ah !! tackar !! men de e väl en skada jag har ! jag vill hela tiden ha de bättre !! tänkte att bygga lite mer på höjden denna gång ! och gömma all utrustning ! min sambo håller på att ta livet av mig =) Citera
Ricke Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Behöver bara någon röd eller lila korall sen är det ju ursnyggt i revet oxå Citera
atropos Postat 13 mars 2006 Författare Postat 13 mars 2006 jag har letat efter röda koraller ! men dom verkar jättesvåra att hitta här runt malmö ! så de blir en tur till danmark om två veckor ! ska bli skoj att se vad dom har " och prisskildnade ! Citera
Saxmark Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Polarn har ett likadant.. Men han byggde om skåpet under och har en sump där.. Kan ta lite bilder men jag behöver dock hans tillstånd innan jag kan publicera dem.. Han kommer väl hem om nån vecka.. Citera
atropos Postat 13 mars 2006 Författare Postat 13 mars 2006 ja kan du göra de så e de jättesnällt ! det vill säga om jag lever då =) Citera
atropos Postat 13 mars 2006 Författare Postat 13 mars 2006 såg just att detta inlägg har kommit under fel rubrik =( hoppas jag är förlåten =) Citera
hbmannen Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 du kan ju prova att bygga de lite "luftigare". annars e de snyggt.. eller kanske en revpelare.. Citera
atropos Postat 13 mars 2006 Författare Postat 13 mars 2006 Ja jag har tänkt mig några revpelare i mitt nya kar ! men vad använder man för att fästa ihop stenarna ? Citera
Sillen Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Ja jag har tänkt mig några revpelare i mitt nya kar ! men vad använder man för att fästa ihop stenarna ?Jag har läst om och blivit tipsat om att använda buntband och rör till eldragning. Jag tycker det ser snyggt ut i ditt kar. Sen är det en smaksak om man vill ha en jämnhög rev eller med variation. Här har du dock en tråd med lite förslag och bilder på rev. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=10444 Finns fler under rubriken inredning! Citera
wrang Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Flyttat tråden till dess rätta kategori!/Moderator Citera
Guest lysröret Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Tänkte lägga in en bild på mitt kar nu innan jag river ner det o startar upp mitt nya till helgen =) kom gärna med förslag hur jag skulle kunna göra de bättre !!är det inte en Aquarium Systems SeaClone 100 jag ser?hur tycker du att den verkar?skummar den bra eller är det några problem med den? Citera
atropos Postat 13 mars 2006 Författare Postat 13 mars 2006 Jag har kört den skummaren i lite mer än ett år " den funkade bra i början men nu tycker jag inte att den funkar alls ! Jag köpte en skummare till för kompletering ! men om jag ska ge dig ett råd så hade jag satsat på en dyrare skummare direkt ! visst e den " billig " men du får inte ut särskilt mycket av den ! Citera
Guest lysröret Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 har redan fått en sådan så jag får köra på den och lägga till lite mer LS Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.