KMG Postat 8 mars 2020 Postat 8 mars 2020 Läser på andra forum att Pocillopora är invasiv genom att den sprider sporer relativt lätt när de trivs och så har man den över allt. Någon med erfarenhet? Citera
kaptenen Postat 8 mars 2020 Postat 8 mars 2020 Dem sprider sig lätt ja Dyker upp lite här och var på stenen efter ett tag. Citera
stigigemla Postat 10 mars 2020 Postat 10 mars 2020 Det verkar vara stor skillnad på olika arter - morfer. Har jag uppfattat rätt ät det gröna, gula eller bruna morfer av damicornis som sprider sig men inte de rosa. De andra Pocillipora skall vara lugna. 1 Citera
kaptenen Postat 10 mars 2020 Postat 10 mars 2020 18 timmar sedan, stigigemla sa: Det verkar vara stor skillnad på olika arter - morfer. Har jag uppfattat rätt ät det gröna, gula eller bruna morfer av damicornis som sprider sig men inte de rosa. De andra Pocillipora skall vara lugna. I mitt fall var de klassiska gröna jag hade Citera
Christian J Postat 10 mars 2020 Postat 10 mars 2020 Hur stort problem är det i praktiken? Går de lätt att hålla efter? Citera
Michael Hansson Postat 15 mars 2020 Postat 15 mars 2020 Jag skriver under på att den är "invassiv". Den är snabb på att smälta ihop med underlaget, dvs det går inte bara att bryta av den för att bli av med den helt och hållet...dock underlättar det att den växer som den gör..rakt upp och i en "plym" vilket gör att den är ganska lätt att hålla efter när den fått växa ett tag. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.