wrang Postat 26 september 2020 Postat 26 september 2020 (ändrat) Är det samma ingång för mätvattnet och behöver man ett filter på detta innan så ej skräp kommer in i maskinen Ändrat 26 september 2020 av wrang Citera
jonasroman Postat 27 september 2020 Postat 27 september 2020 On 2020-09-26 at 08:29, wrang said: Är det samma ingång för mätvattnet och behöver man ett filter på detta innan så ej skräp kommer in i maskinen Ingår mikrofilter 1 Citera
Dimorb Postat 27 september 2020 Postat 27 september 2020 On 2020-09-26 at 07:57, jonasroman said: Både FM o TM, nitrat , är 3 reagenser. den ”fjärde ” är en referens dom skickar med. Den behöver du inte. tropic marine är exakt samma som FM. Spelar ingen roll vilken. Tack för infon. Fler frågor.. kan man få mastertronic att t.ex. styra en del av GHL utstyret t.ex. doserpump eller ge signal till Profilux osv om att göra saker? Eller då må man köpa sig en dosetronic i tillägg? Citera
jonasroman Postat 3 oktober 2020 Postat 3 oktober 2020 (ändrat) On 2020-09-27 at 19:43, Dimorb said: Tack för infon. Fler frågor.. kan man få mastertronic att t.ex. styra en del av GHL utstyret t.ex. doserpump eller ge signal till Profilux osv om att göra saker? Eller då må man köpa sig en dosetronic i tillägg? Både ja o nej. Det kommer finnas ”sockets/powertronic” som MT kan styra av o på. Till dessa sockets kan du ju ha tredjepartsutrustning. En Dosetronic kan MT styra i detalj genom att ändra i doseringar från DT. Ändrat 3 oktober 2020 av jonasroman Citera
Dimorb Postat 25 oktober 2020 Postat 25 oktober 2020 Är detta riktigt:https://shop.dejongmarinelife.nl/refill-aquahometest-no2-no3-combi-test-fauna-20601-group Citera
Dimorb Postat 14 november 2020 Postat 14 november 2020 Och så tar jag gärna en update på när den kommer till grossist och ut i butik. Jag har nu köpt in mycket av allt det som behövs av kemikalier men saknar maskinen. Trodde den skulle vara på plats i mitten av nov men hör nu tidigast strax för jul från grossisterna. Kan du ge någon mer info om när den kan tänkas komma på plats hos grossister? @jonasroman Citera
jonasroman Postat 14 november 2020 Postat 14 november 2020 (ändrat) Nu kära vänner är det nära. Jag får en fabriksversion till mig nästa vecka. Skall gå igenom allt en gång till, sen när jag ger grönt ljus startar vi bandet. Tack för erat tålamod med lite väntan, men allt är på gång o klart nu. Här kommer en liten appetizer från reagenskarusellen:-) Mvh Jonas Ändrat 14 november 2020 av jonasroman Citera
jonasroman Postat 14 november 2020 Postat 14 november 2020 4 timmar sedan, Dimorb skrev: Och så tar jag gärna en update på när den kommer till grossist och ut i butik. Jag har nu köpt in mycket av allt det som behövs av kemikalier men saknar maskinen. Trodde den skulle vara på plats i mitten av nov men hör nu tidigast strax för jul från grossisterna. Kan du ge någon mer info om när den kan tänkas komma på plats hos grossister? @jonasroman tror tidigast strax efter jul. Allt är klart men det tar alltid tid med transport, då vi ju inte skickar en, utan flera hundra. Räkna med januari. Allt är klart men logistiken tar sin tid:-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.