Gå till innehåll

rör


drakfisk

Rekommenderade inlägg

Kan bara säga att alla som köper PVC rör känner sig lurade. Finns nog anledning att kolla över de webbshopar som finns under länkar för att hitta lite bättre priser!

Kan bara säga lycka till och meddela mig om du hittar ställe som inte lurar av dig alla dina pengar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter helt sjukt! :arg:

Jag tycker du ska reklamera i butiken och antingen köpa delarna från en VVS firma som kan ta in det du behöver (20-40mm grå PVC-u ej vanligt sortiment) eller köpa delarna, alternativt ett färdigt Durso-kit, från http://shop.carlen.biz/

För dom 1200:- kan du nog köpa alla rör och kopplingar du någonsin skulle behöva, ink tangitlim + lite till!

Lycka till Conny!

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar handla mitt PVC på Waterboys (Waterboys.se) i Alvesta. Jag vet att vi inte brukar skriva ut priser på forumet men när det är så här stora skillnader...

Priser + moms.

40 mm rör 45:- / m.

T-rör 22:-

Tankkoppling 83:- / m. (för 43mm hål i glaset).

Muff 12:50

Vinkel 20:-

Huv 16:-

I 25 mm är det betydligt billigare.

Jag skulle tro att andra bevattningsfirmor håller ungefär samma priser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tackar så mycke ska handla rör på dom sidor ni rekomenderar och sedan visa kvittot i den för--- djuraffären så får vi se om dom sänker mvh conny

vad skulle man gör om man inte hittat denna sida o alla trevliga saltisar som svarar tack tack

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta med PVC rör och priser. Priserna här borde inte vara mycket högre än i övriga Europa! Grossister och handlare ockrar så in i bomben vi är ju med i EU och vi ska vara prismedvetna och Thomas Östros borde ta upp detta för om man frågar sig varför ett paket Barilla kostar hälften i Italien så borde de också fråga sig varför rör kostar 4-5 ggr mer i sverige än i övriga Europa. Jag uppmanar alla att beställa PVC i Tyskland eller Danmark. Uppror mot dessa priser!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Antigen har någon i butiken gjort fel, eller du har blivit blåst - det råder ju iofs fri prissättning, men priset från GF+(grossisten) för detta är i runda slängar 150spänn+ moms om man kollar på 32mm.

Så din butik har unnat sig en riktig "fetmarginal"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi lever i en marknadsekonomi så handlaren kan sätta vilket pris som han vill sen är det upp till oss kunder om vi vill köpa. Jag personligen kolllar alltid runt på fler ställen innan jag köper för att hitta det bästa priset men även leverantiden mm. Att lämna tillbaka grejorna bara för att man har fått reda på att de är för dyra kontra någon annan butik håller inte. Du får bita i det sura äpplet och ta lärdom av ditt misstag och om du behöver mer Pvc så handlar du knappast av samma handlare igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK,

Låt oss hålla tungan rätt i mun innan tråden barkar iväg åt fel håll. Vi har redan tidigare konstarerat många gånger förut att (tyska) nätbutiker generellt sett är billigare än vanliga butiker givet att man på förhand vet exakt vad man vill ha. Det är inget nyhetsvärde att konstatera ännu en gång att detta gäller för pvc-rör. Att hänga ut någon butik för ockerpriser är heller inte särskilt konstruktivt, priset är bara en av många faktorer av relevans vid inköp. Särskilt vad gäller första gången man köper pvc-delar är det ovärdeligt att få klämma och känna på delarna för att se att de passar ihop innan man köper dem, vilket inga nätbutiker kan erbjuda. Vi lever också som sagt i en marknadsekonomi, och det är kostsamt att lagerhålla pvc-artiklar för akvarieaffärer med låg lageromsättning. Oavsett vad man vill köpa gäller det att shoppa runt och hitta den butik som passar en. I Guidens länksektion finns en länklista där det går bra att surfa runt bland butiker. Låt oss gärna tipsa varandra om vilka butiker som har ett visst utbud, men vi ska undvika diskussioner om vilka butiker som är bäst. Det är en lika hopplös diskussion som den om vilken medlem som har vackrast kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tycker jag detta har spårat ut. Det finns 2st stor grossister av pvc + annan plast. Industriplast och GPA. Av dessa säljer Industriplast även till kund ej GPA. Varenda ort med en rörmokare har pvc rör eller kan ta hem. Detta till helt andra priser än akvarieaffärer som ju inte normalt är plastförsäljare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...