GÄ till innehÄll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hej!

Som rubriken lyder. Har ett ati 8x54 watt. Behöver tips ang bestÀllning av nya lysrör. Jag har bÄde koraller och fiskar. Det ja vill Ästadkomma Àr att fÄ fram sÄ mycket fÀrger som möjligt frÄn koraller. En del kör med true actinic och blÄ plus. Och andra kör med bara true actinic. Behöver bra tips för att kunna fÄ fram fÀrgerna sÄ bra de gÄr frÄn akvariet. För mig Àr det svÄ svÄrt att lÀsa mig till eftersom ja inte förstÄr hÀlften av alla dessa siffror. 

Mvh mathias

Postat

Kolla ATI s hemsida. De har ett antal förslag pÄ kombinationer beroende pÄ armatur och fÀrgtemperatur. I ditt fall hade jag nog kört med 4 blue plus, 2 actinic, 1 purple plus och en coral plus. Men det Àr som sagt upp till tycke och smak.

Postat
  • Författare

Jag har googlat jÀtte mycket. Köpte 4 blÄa,  2 coral och 2 lila. Fick dom igÄr men inte nöjd. BestÀllde 2 st actinic för det rekommenderar mÄnga. FÄr vi se var de slutar. Tar bort en av coral och en av dom lila.  För ja har sett en kille som tydligen lyckas med bedriften att fÄ fram alla fÀrger jÀtte fint. Bifogar ett foto. Han har. 2 st actinic, 4 blÄ, 1 coral och 1 aquablue. Men Àr inte helt 100 pÄ var han satt sitt 4:blÄa. Vilket ni ser i bilden. Kan inte lÀgga till bilderna just nu

Postat
  • Författare

Gillar oxÄ blÄtt. Men mitt stora mÄl Àr att fÄ fram fÀrgerna som pÄ bilden ovanför. Det Àr huvudsakliga mÄlet.

Postat

BĂ€st fĂ€rger fĂ„r du om du hĂ„ller en superstabil miljö för korallerna under lĂ„ng tid. Har sett galna fĂ€rger frĂ„n bĂ„de led och t5'or. Fördelen med t5 Ă€r spridningen av ljus och ett spektrum som funkar (och som du inte kan justera som med en led-lampa). Men bĂ„da funkar lika bra egentligen. Tycker nĂ€stan att led ger bĂ€ttre fĂ€rger. Åtminstone om man kollar i blĂ„ljus. Hitta en teknik och en fĂ€rgkombo som bevisat fungerar (och som du gillar). Kör sedan pĂ„ det mĂ„nad ut och mĂ„nad in, och hĂ„ll stabila/bra vattenvĂ€rden sĂ„ kommer fĂ€rgerna komma med tiden.

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.