Gå till innehåll

Vad var det???


Strumpan

Rekommenderade inlägg

Så börjar frågorna innan man ens knappt hunnit få igång karet då (mitt första)

Var o införskaffade mej lite levande sten idag.

Glad i hågen åkte jag o killen hem o började ställa iordning allt,tills det bara var stenen kvar.

Jag stoppar ner fingrarna i påsen och tar ut den stora stenen,stoppar i den i akvariet och ska sedan ta upp dom små bitarna som ramlat av den stora.

Stoppar ner fingrarna i påsen igen och AJ,det pickas,pickas och åter pickas.

Tar upp fingrarna och tittar lite förskräkt på mina fingrar och påsen om vart annat.

Har fått 10-15 nålliknande saker i fingrarna och satans ont gör det och eftersom jag inte är vänsterhänt så får killen hjälpa mej ta ur dom satans stickorna.

Mina fingrar domnade,svullnade (lite) och fick konstig färg,det känns fortfarande konstigt i dom.

Finns det nån som kan tänkas veta vad det kan vara som stack mej???

Ska oxå tillägga att stickorna var stenhårda.

Bra början iafBanana man *hehe*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja jag tro också att det kan vara rester ifrån en sjöborre " jag hade sjöborrar i mitt kar innan och dom tappade en del taggar , när jag sen städade i karet fick jag en sådan tagg i fingret och de var en smärta som nästan är obeskrivlig ! fingret svullnade upp till nästan den dubbla tjockleken !

ganska ruggit de där " sen blev jag lite skraj för dom så dom åkte ut !

så de kan ju vara så att det satt något i stenen från en sjöborre .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt så farligt var det inte som du beskriver,svullnade lite men det värsta var den domnande känslan.

Ja det kanske var rester från en sjöborre,vet då en sak iaf,stoppar INTE ner fingrarna och tar i nå mer sten iaf.

Tyckte bara att jag lyckades få så mycket taggar i fingrarna,och ändå inte så kraftig reaktion som du,taggarna var ju så tunna oxå och blänkande.

Ja jag vet ju inte hur en sjöborre ser ut,ska söka lite på nätet.

=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är förmodligen borst från en eller flera borstmaskar. Har man borstmaskar så blir det även en massa lösa borst liggandes i akvariet bland stenar, sand, filter osv och de lösa borsten finns kvar även om maskarna tas bort från akvariet... De är inte kul att sticka sig på. Använd grova plasthandskar om du ska ta i stenarna eller röra omkring i gruset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Inte kul att göra sig illa men det är sånt som händer. Har förstått att ddet finns massor som kan stickas och vara lite små irriterande att få i sig. Har en sjöborre bland min LS (LS som ligger och väntar på att få komma i karet). När jag flyttade om bland den för att jaga glasrosor tog jag i min sjöborre som då stack hål i min diskhanske. De har taggar som är vassa. Kan vara bra att använda hanskar om man inte vet vad som finns i. denna sjöborren dök upp efter att förra ägaren haft stenen i ett år så m,an vet aldrig vad som finns i stenen.

Första frågan innan start. Det är ingetting. Jag har säkert hundra frågor innan jag startat mitt kar. Välkommen till frågornas och funderingarnas hobby. Det är via diskusioner man lär sig!

Lägg in lite bilder på projektet!

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...