nike83 Postat 14 september 2021 Postat 14 september 2021 bara att bryta ihop och komma igen! Väldigt skör hobby och även små misstagen som blir ödesdigra. En kompis som brukar säga "man lär sig bara om det gör ont, eller kostar pengar"... ligger kanske något i det? Utgången ser ju faktiskt inte så illa ut som det kunde gjort. Dock blir jag lite orolig för musslan, som ser ut att stå lite torrt! Citera
Rameau Postat 14 september 2021 Författare Postat 14 september 2021 17 minuter sedan, MichaelE skrev: Skönt med nytändning! Jag har kört 2x blue plus, 1x coral plus och 1x giesemann tropic 6500k i min aurora. Dock så har jag även orphek bara så utan det så hade det troligtvis blivit för gult med 6500k röret. Kan dock varmt rekommendera ett sådant om man vill få ut maximal tillväxt och välmående på korallerna. okej, aldrig testat det så vore spännande, och din tillväxt skämtar man inte bort 16 minuter sedan, Jojo skrev: Alltid trist med död fisk. Bra att motivationen är tillbaka, och jättefint kar! Supertaggad på att byta belysning! Har också ett giesemann aurora på g. nej supertrist med all fisk, men ska låta det gå så här innan det fylls på igen. Aha ja men du kommer mest troligt inte bli missnöjd, likvärdig med den från ATI som du hade fått offert på 2 Citera
Rameau Postat 15 september 2021 Författare Postat 15 september 2021 11 timmar sedan, nike83 skrev: bara att bryta ihop och komma igen! Väldigt skör hobby och även små misstagen som blir ödesdigra. En kompis som brukar säga "man lär sig bara om det gör ont, eller kostar pengar"... ligger kanske något i det? Utgången ser ju faktiskt inte så illa ut som det kunde gjort. Dock blir jag lite orolig för musslan, som ser ut att stå lite torrt! Ligger något i det, och då borde jag vara expert Tänkte på en sak här om dagen, att de koraller som varit med mig längst är de jag som färsking köpte av dig 2014, pavona cactus och zoa icefire 1 Citera
Hampus85 Postat 15 september 2021 Postat 15 september 2021 Trist att höra men kul att det verkar vända! Jag har en ati-hybrid med fyra rör. Kör två blue plus och två coral plus. Tycker att det är ganska lagom. Gillar att det inte blir för blått dagtid så att fiskarnas färger lyfts fram ordentligt. Med led kan man ju ändå få till det tunga blåljusen på kvällen när rören är avstängda om man gillar det 1 Citera
Rameau Postat 15 september 2021 Författare Postat 15 september 2021 3 timmar sedan, Hampus85 skrev: Trist att höra men kul att det verkar vända! Jag har en ati-hybrid med fyra rör. Kör två blue plus och två coral plus. Tycker att det är ganska lagom. Gillar att det inte blir för blått dagtid så att fiskarnas färger lyfts fram ordentligt. Med led kan man ju ändå få till det tunga blåljusen på kvällen när rören är avstängda om man gillar det Har du laborerat något eller körde du bara på de å var nöjd? Citera
Hampus85 Postat 15 september 2021 Postat 15 september 2021 14 minuter sedan, Rameau skrev: Har du laborerat något eller körde du bara på de å var nöjd? Hade ett actinic istället för ena coral plus. Ljuset syntes inte mycket för ögat och märkte ingen skillnad på korallerna. Citera
Rameau Postat 29 november 2021 Författare Postat 29 november 2021 Lite nytt med bl.a. en läcker euphyllia och en catalaphyllia från @Elin.I. 5 Citera
Rameau Postat 29 november 2021 Författare Postat 29 november 2021 4 minuter sedan, Kim Rosenqvist skrev: En golden torch förstår jag?? Ja men precis! Ruskigt snygg var den 1 Citera
Rameau Postat 29 november 2021 Författare Postat 29 november 2021 Här finns en liten video https://www.instagram.com/reel/CW0Yirwl_qx/?utm_medium=copy_link 2 Citera
Rameau Postat 20 december 2021 Författare Postat 20 december 2021 Sen jag körde axilur, har jag dragits med en del fulalger, och tillväxten stoppades upp, så jag haft fullt upp med att parera doseringen men nu har förbrukningen ökat stadigt ett tag men är inte tillbaka på tidigare dosering än men värdena är stabila på kh på 7,7 och ca 450, hade även råkat få upp salthalten vilket är korrigerat sen ett tag tillbaka. Har precis doserat första dosen av bakterier från Aquaforest och deras blöta lera från Fiji 4 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.