Ricke Postat 8 januari 2007 Författare Dela Postat 8 januari 2007 Vet ej hur jag ska få dem i samma kvalite´ för de är för stora kb mässigt tyvärr. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
andreassofus Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 jag använder irfanview för att förminska mina bilderr.. mycket smidigt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 11 februari 2007 Författare Dela Postat 11 februari 2007 Nu har jag flyttat karet till min nya lägenhet och gjort lite ommöblering, tyvärr hade jag bara mobilkameran o ta med, men det kommer bättre bilder i veckan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 26 februari 2007 Författare Dela Postat 26 februari 2007 Lite uppdatering efter nya inköp!Nu har jag bytt ut mina t8 rör till t5 rör,så nu kör jag 4st 39W t5 rör.Har även fått nya fraggar och så har den första fisken kommit i efter 8 månaders uppstart utan fisk.det går nu 2st clowner och 1st Eldräka.Ska ta bilder imorgon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 27 februari 2007 Författare Dela Postat 27 februari 2007 Här kommer lite bilder på de nya invånarna. Korallen vet jag dock ej vad den heter, om någon vet vore jag tacksam.Fick dock ingen bild på eldräkan då han gömmer sej bakom skummaren Har även fler nya koraller, men de håller på o återhämtar sej från transport. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 2 maj 2007 Författare Dela Postat 2 maj 2007 HejDår var det dax för lite uppdatering, har inhandlat ytterligare 15kg LS så nu har jag 35kg i.Fick även några koraller med stenen.Och även en ormsjöstjärna och en stor clownfisk som får gå i karet en stund för o se hur det funkar. Någon som vet om ormsjöstjärnor ger sej på levande fisk eller räkor?Bilder kommer imorn. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 2 maj 2007 Dela Postat 2 maj 2007 Den gröna ormsjöstjärnan ger sig defenitivt på fisk! Tror den heter the green death på engelska. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 2 maj 2007 Författare Dela Postat 2 maj 2007 Okej, blev lite rädd nu när jag läste om den här på Sg, får väl lägga ut en annons o se om någon vill ha den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 2 maj 2007 Dela Postat 2 maj 2007 Ta det lugnt och gör inget förhastat! Ser den ut på detta sättet https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=12911&d=1173553340 ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 2 maj 2007 Författare Dela Postat 2 maj 2007 Ja den ser ut så, bör jag göra mej av me den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 2 maj 2007 Dela Postat 2 maj 2007 Nu väckte ni mitt intresse.. Har en på 50cm och en på 25cm.De är visserligen i mitt rovdjurs kar men har även små kirurger och någon fröken fisk i det lilla karet. Spännande-haj- Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 2 maj 2007 Författare Dela Postat 2 maj 2007 Om du vill ha en till kan du komma o hämta den har nämligen 2st mindre clowner som jag ej vill ska bli mat Visst är de häftiga, dock inte så häftiga att jag vill mata den me levande fisk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 3 maj 2007 Dela Postat 3 maj 2007 Njaa. Jag menade att jag börjar dra öronen åt mig..Men så länge de inte blir tagna på bar gärning får de stanna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 3 maj 2007 Författare Dela Postat 3 maj 2007 Jag var nog tyvärr för snabb igårn med inkoppningen av stjärnan för idag när jag kom hem hade den tappat några armar mitt av, den lever dock,men vet ej hur länge några tips om den går att rädda? Den fick en räkbit igår för att jag skulle kunna sova utan att behöva vara oroligt för mina små fiskar. Clownfisken ser därimot ut att må bra trots att karet är för litet för honom.Bilder kommer ikväll Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 3 maj 2007 Författare Dela Postat 3 maj 2007 Här kommer lite bilder.Har försökt få det så snyggt som möjligt med all sten o jag e rätt nöjd med resultatet, nu är inte alla koraller utslagna ,men var tvungen o ta några bilder för kameran ska lämnas bort imorn. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 20 maj 2007 Författare Dela Postat 20 maj 2007 Tänkte kolla om vad ni tycker om denna fisksammansättningen till mitt kar. Är det för många för mitt 180 liters med 36kg sten?Har bara 2st clowner än så.Fisklista2st Amphiprion percula/ocellaris (Har)1st Ecsenius bicolor1st Gramma loreto1-2st Chrysiptera parasema = Gulfenad blå frökenfisk 1st Nemateleotris decora1st Synchiropus splendidus = Mandarin fisk1st Centropyge bispinosus = Coral Beauty Angelfish 2st Lysmata Debelius = Eld Räka (Har 1st)2st Clibanarius Tricolor = Blåbenad Eremitkräfta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 22 maj 2007 Författare Dela Postat 22 maj 2007 Så nu har korallerna och stenen rotat sej sen den kom i karet för några veckor sedan. Tog lite bilder för skoijjs skull. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 23 maj 2007 Författare Dela Postat 23 maj 2007 Vad tror ni om den fisklistan såsom stenen är uppbyggd, för lite simmyta eller lagom? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-FH- Postat 23 maj 2007 Dela Postat 23 maj 2007 men jisses rickardo... Fan va nice kar du har nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 23 maj 2007 Dela Postat 23 maj 2007 den andra bilden som du tog underifrån som det speglas i ytan på blev riktigt läcker! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Outbacker Postat 24 maj 2007 Dela Postat 24 maj 2007 Tjusigt! Säg till när du vill bli av med lite fraggar framöver... ;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 24 maj 2007 Dela Postat 24 maj 2007 Kul att det börjar arta sig. Du får en guldstjärna för ditt tålamod. Har du vägarna förbi Sumpan så ska jag hjälpa dig att fylla karet med koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 24 maj 2007 Författare Dela Postat 24 maj 2007 Tackar, Henrik fragga korallerna kan nog dröja en stund hehe. Jakob så fort jag kommer te stockholm ska jag besöka dej för lite fraggs hehe o se ditt snygga kar som har gett mej så mkt inspiration, Vore nice o se karet igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 11 juni 2007 Författare Dela Postat 11 juni 2007 Har nu möblerat om PGA jag var inte så nöjd med att korallerna satt så nära ytan, men nu är jag nöjd har dok en massa gröna alger som jag ska få bort genom att skaffa några erimiter och en blenny av någon sort. Har även en massa olika sorters macroalger som jag tycker är fint.Jag bifogar en helbild på karet och en bild på en macroalg jag inte vet va det är för sort. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 25 augusti 2007 Författare Dela Postat 25 augusti 2007 Lite uppdatering.Har varit o köpt lite fisk nu, det blev 1st Gramma loreto, 1st Ecsenius bicolor och 2st Chrysiptera parasema.Bilder kommer ikväll på mitt igenväxta macroalgskar . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.