Gå till innehåll

Heliofungia


Christer T

Rekommenderade inlägg

Det jag lade märke till när jag hade Heliofungia var att när jag mata den med oxhjärta ca varannan vecka så fick korallen fruktansvärt fina färger och blåste upp sej till max. Min Heliofungia finns numera i Wrangs kar där den verkar stormtrivas vet inte om han tillämpat vad jag gjorde men den e ju fortfarande väldigt vacker. Jag använde lång plastpincett och lade sammanpressade bitar av tinad oxhjärta vid munnen och den tog de till sej väldigt snabbt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag gör det samma med att mata den med oxhjärta.

Ser fin ut men efter att jag köpte en C. Kleninii så är den ej lika stor som innan. Tyvärr. Fortsätter det så får jag göra mig av med den då fisken är svår att fånga upp. Vet ej om det är fisken ändå som är framme och noppar på den men inget jag sett

Köpte kleniniin för att få bukt på mina glasroser vilket den fått så skulle man ta bort denna så kommer väll GR tillbaka igen. Hoppas på det bästa för denna korall är otroligt fin och vad jag tycker lätt skött.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är mer protein i oxhjärta.. :).. Men man kan köra med vanligt foder typ marine excel eller dyligt som man löser upp lite innan.. Också bra protein/gram foder..

Mycket protein ja, dock inte samma typ av protein som i "seafood" men det kanske inte spelar så stor roll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kruxet är väl att man skulle behöva skicka i så mycket "seafood" eftersom en räka tex ligger på några futtiga procent protein jämfört med oxhjärta som är i princip rent protein. Marine excel ligger väl på ca 30% om jag inte är helt ute och cyklar.. Finns säkert nån som kan detta bättre än mig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tittade på mina frysta skalade räkor i fysen. 20% protein. Kommer jag ihåg rätt innehåller färska oskalade räkor 8 % protein och fläskkött 20 eller 22%. Men alla plankton (som korallerna äter) innehåller fett. Jag skulle gissa att fetthalten rör sig om 10 - 12%. Detta är mycket viktigt när man blandar till ett yngelfoder för fisk och jag skulle TRO att det har samma betydelse för planktonätande koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...