Fina Fisken Postat 9 december 2021 Postat 9 december 2021 Har någon tvättat sina sockor i tvättmaskin sedan använt i sumpen igen? Isånnafall behöver man någon klor borttagare? Citera
Stensson Postat 9 december 2021 Postat 9 december 2021 Jag kör en tom maskin innan. Sedan kör jag in sockor i maskin. Något snabbprogram fungerar bra tycker jag tillsammans med lite klorin. + en vända utan klorin. Tvättat samma sockor i ett par år. Har ett tiotal. Citera
Christian J Postat 9 december 2021 Postat 9 december 2021 Jag har bara en socka, så jag gör ren den med en tandborste i diskhon. Citera
Fina Fisken Postat 10 december 2021 Författare Postat 10 december 2021 9 timmar sedan, Stensson skrev: Jag kör en tom maskin innan. Sedan kör jag in sockor i maskin. Något snabbprogram fungerar bra tycker jag tillsammans med lite klorin. + en vända utan klorin. Tvättat samma sockor i ett par år. Har ett tiotal. precis så jag läst att man kan göra, använder du klorin för att bleka sockan? Citera
nike83 Postat 10 december 2021 Postat 10 december 2021 jag har 4st sockor i karet och 4st på tork. jag får byta i snitt 1,5 gånger i veckan. vid byte så gnuggar jag de smutsiga sockorna under rinnande vatten så att skiten åker ner i vasken. brukar ta typ 5-10 min att gnugga igenom mina 4 sockor. sedan lägger jag dem på torkning tills det andra är fulla. mina sockor är ganska så grå/bruna nu efter över ett års användning, men färgen är inget som stör mig. Citera
PerS Postat 10 december 2021 Postat 10 december 2021 (ändrat) Jag gnuggar ur det värsta under rinnande vatten, kör dem på snabbprogram med klorin i tvättmaskinen, sen två sköljningar i tvättmaskinen och därefter får de torka på en solig plats i lägenheten. Använder inte filtersockor kontinuerligt utan bara när jag gör nåt i akvariet som rör upp skit eller alger. Ändrat 10 december 2021 av PerS Citera
Stensson Postat 10 december 2021 Postat 10 december 2021 10 timmar sedan, Fina Fisken skrev: precis så jag läst att man kan göra, använder du klorin för att bleka sockan? jupp . för att få den vit (vitare iaf) Citera
Fina Fisken Postat 10 december 2021 Författare Postat 10 december 2021 Då låter det som att de inte är någon fara att tvätta dem i maskin, jag var lite rädd för klor från våra vatten Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.