Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag kör en tom maskin innan.

Sedan kör jag in sockor i maskin. Något snabbprogram fungerar bra tycker jag  tillsammans med lite klorin.

+ en vända utan klorin.

Tvättat samma sockor i ett par år. Har ett tiotal.

Postat
9 timmar sedan, Stensson skrev:

Jag kör en tom maskin innan.

Sedan kör jag in sockor i maskin. Något snabbprogram fungerar bra tycker jag  tillsammans med lite klorin.

+ en vända utan klorin.

Tvättat samma sockor i ett par år. Har ett tiotal.

precis så jag läst att man kan göra, använder du klorin för att bleka sockan? 

Postat

jag har 4st sockor i karet och 4st på tork. jag får byta i snitt 1,5 gånger i veckan.

vid byte så gnuggar jag de smutsiga sockorna under rinnande vatten så att skiten åker ner i vasken. brukar ta typ 5-10 min att gnugga igenom mina 4 sockor. sedan lägger jag dem på torkning tills det andra är fulla.

mina sockor är ganska så grå/bruna nu efter över ett års användning, men färgen är inget som stör mig.

Postat (ändrat)

Jag gnuggar ur det värsta under rinnande vatten, kör dem på snabbprogram med klorin i tvättmaskinen, sen två sköljningar i tvättmaskinen och därefter får de torka på en solig plats i lägenheten.

Använder inte filtersockor kontinuerligt utan bara när jag gör nåt i akvariet som rör upp skit eller alger.

Ändrat av PerS

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...