Gå till innehåll

Inspiration till utblås från returpump


Sebastian87

Rekommenderade inlägg

Jag försöker hitta någon trevlig lösning för att kunna rikta utblåset från min returpump(helst åt två separata håll). Jag har idag mitt utblås rakt ner i tanken då röret är dragit upp på baksidan och rakt ner i akvariet.

 

Jag har sett att det finns smidiga lösningar till red sea akvarier(länk), men hittar inte direkt något motsvarande för oss som inte har ett färdigt paket från red sea. Försökt leta efter inspiration på forumet och googlat som en galning utan något resultat. Funderar på om man ska kosta på sig en sådan som red sea säljer för att sedan försöka koppla in den på min rördragning. 

 

Tips och idéer mottages gärna. Jag har svårt att se att jag skulle vara ensam om att använda vanlig pvc till mitt bygge för att sedan vilja ha någon form av snyggt munstycke?!

 

Ändrat av Sebastian87
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren och bilden. Jag har idag nr2 som Christian länkade. Tycker dock den inte är så flexibel och för jäkla ful hehe. 

 

Passade på att beställa två sådana som kaptenen länkade till, så får man testa och se vad man kan hitta på. 

 

PVC storleken är 32, men sånt går ju alltid att justera. Håller ett öga på loc Line så kanske man får prova det längre fram. Vet att det var lite knepigt att få tag på det tidigare.

 

Men rent allmänt borde det ju finnas en uppsjö av munstycken kan jag tycka. Men men, alla med en 3d skrivare kanske håller det för sig själva :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...