Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Jag försöker hitta någon trevlig lösning för att kunna rikta utblåset från min returpump(helst åt två separata håll). Jag har idag mitt utblås rakt ner i tanken då röret är dragit upp på baksidan och rakt ner i akvariet.

Jag har sett att det finns smidiga lösningar till red sea akvarier(länk), men hittar inte direkt något motsvarande för oss som inte har ett färdigt paket från red sea. Försökt leta efter inspiration på forumet och googlat som en galning utan något resultat. Funderar på om man ska kosta på sig en sådan som red sea säljer för att sedan försöka koppla in den på min rördragning. 

Tips och idéer mottages gärna. Jag har svårt att se att jag skulle vara ensam om att använda vanlig pvc till mitt bygge för att sedan vilja ha någon form av snyggt munstycke?!

Ändrat av Sebastian87

Postat

Vilken storlek är det på din pvc? Om det är 25mm så passar ju Loc Line.

Postat

Som sagt så funkar loc-line väldigt bra. Finns adaptrar i lite olika storlekar. 
Hör har du min retur med random flow munstycken: 

image.jpeg.a4c47d776ad7bfe690071d525f260ca9.jpeg

Postat

Här en mindre variant: https://www.shop-meeresaquaristik.de/PVC-fittings-tubes/PVC/25-mm/Aqua-Connect-Flow-nozzle-SPLIT-IT-DUO-for-25mm-pressure-tube::14117.html

Den här är också ganska liten: https://www.shop-meeresaquaristik.de/PVC-fittings-tubes/PVC/25-mm/PVC-tube-nozzle-25-mm::7311.html man kanske kan tillverka en liknande själv genom att värma en bit PVC-rör och platta till.

Postat
  • Författare

Tack för svaren och bilden. Jag har idag nr2 som Christian länkade. Tycker dock den inte är så flexibel och för jäkla ful hehe. 

Passade på att beställa två sådana som kaptenen länkade till, så får man testa och se vad man kan hitta på. 

PVC storleken är 32, men sånt går ju alltid att justera. Håller ett öga på loc Line så kanske man får prova det längre fram. Vet att det var lite knepigt att få tag på det tidigare.

Men rent allmänt borde det ju finnas en uppsjö av munstycken kan jag tycka. Men men, alla med en 3d skrivare kanske håller det för sig själva :)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.