Gå till innehåll

marea stream feedback


jupiter

Rekommenderade inlägg

Jag köpte den lilla varianten å måste säga att det är inte mycket ös i denna. Har haft den nu sedan Februari.

Funkar bra och är tyst.

Har dock tagit bort den där botten som riktar strålen då jag märkte att den tog massa kraft med att skicka ut vattenstrålen i 90-grader så jag satte den även på horrisontellen själva pumpen. Sedan med fästet som följer med så blev den nästan lika stor som en TunzeStream,

så skall man gå upp i större storlek så lägger jag hällre pengarna på den lilla streamen och ett magnetfäste

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina 6000 l/h fungerar bra hitills. De sitter utan riktningshållaren. Jag har varit i kopntakt med en av försäljarna av teknik som har varit på G att börja sälja just Marea. De var tveksamma till att börja sälja pga att de inte visste kvaliteten på dem. De vill hellre sälja andra pumpar där de vet ungefär hur mycket reklamationer det är. Finns inte många i Sverige som säljer dem vilket gör att man blir hänvisad till Tyska siter motsv. vilket för mig som nybörjare är ett stort minus då det är en stor trygghet att kunna prata på sitt eget språk med någon som säljer produkten. Sedan är det ju som alltid viktigt att det går att lite på säljaren vilket gör att man bör kolla runt vilka som är brfa att ha att göra med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja för oss som inte är så kunniga i det germanska språket så är det skönast att handla på hemmaplan ;)

nu ska vi iofs inte börja diskutera handlare, men det finns ju en dansk nätbutik som säljer marea stream.

och danska förstår man ju litegrann iaf + säljaren jag har varit i kontakt med var väldigt trevlig och verkade seriös.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Hur e den i orginalutförande med 90graders böjningen av strålen? är knappen på ovansidan för att man ska kunna vrida utblåset? rör den sig självt på något sätt? funderar på att sätt en 3200 i mitt i o bakom mina stenar i mitt 80 liters kar.

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej den rör sig inte själv, den blå "knappen" är ifall man vill ha luft med i karet

Med 90 graders böjningen känns det som om det blir mindre flöde så kör utan denna

Vänta du istället på en tunze nano stream den är ännu mindre än en marea.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns säljare av akvarie produkter i sverige som inte vill sälja marea pga deras reklamationshantering. Kan vara en lite varning.

Mina marea har fungerat bra hitills med en liten tveksam funktion hos sugpropparna. Jag kan inte vrida pumpen hur jag vill för du blir trycket från utblåset så stort så att pumpen ändrar riktning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...