denuo Postat 14 november 2006 Författare Dela Postat 14 november 2006 mumsigt med nori =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
denuo Postat 27 november 2006 Författare Dela Postat 27 november 2006 Jag vill så gärna ha mer kirurger i mitt akvarium.Tycker de är så fina! Nu har jag en Z.scopas och vet att det kan bli problem om jag introducerar fler... Det jag funerar på är att skaffa två till och sätta i dem på en gång. Det jag helst vill ha är en gul kirurg och en hepatus. Den gula kirurgen kommer vara större än min scopas vilket borde göra att scopasen inte mobbar ut den (och förhoppningsvis inte tvärtom)! Vad tror ni?Köpte för ett par dagas sen en Pseudocheilinus hexataenia som tyvärr blev dödad av min Pseudochromis paccagnellae inom 2dagar... =/Fick även med en sten med kolonianemoner och de trivs däremot bra! =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 I mitt kar kom det först i en Z Scopas och en Palett kirurg (även andra fiskar men inte av intresse här). De har aldrig brytt sig om varandra. Något senare köpte jag en Z Flavecens som då först dygnet fick lite stryk av Scopasen. Det blev bättre när jag gav mer mat och sedan blev de polare och simmade tillsammans. Senare har jag dessutom till satt ytterliggare en palett och en Flavescens och då ökade jag matningen samtidigt. Gav aldrig några kamper att prata om!Starkast överlever i verkligheten! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 Efter lite efterforskningar är korallen en Goniopora lobata och de ska tydligen vara väldigt svåra... hmm... Matar med TM Pro-Coral Zooton och den var fullt utslagen efter bara nån timme i akvariet så jag hoppas verkligen den kommer att trivas! Jäkligt fin är den iaf =)Ser ut som en Goniopora stokosi, väldigt svår... Capote??? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
denuo Postat 28 november 2006 Författare Dela Postat 28 november 2006 Här är lite mer bilder!Tror det var en lobata men det kanske är en stokosi(??) Blir alldeles för blått bara. Har tyvärr bara min kameramobil.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
denuo Postat 17 december 2006 Författare Dela Postat 17 december 2006 Ny helbild. Har köpt 2 nya koraller. En sinularia och sen den till höger kommer jag inte ihåg namnet på. En rolig sak är att mina sniglar har börjat föröka sig så jag har väl 50-100 småttingar =)Eventuellt blir det sand i akvariet efter jul också! Och en bild från sidan: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
matte54 Postat 17 december 2006 Dela Postat 17 december 2006 Skit snyggt! mycket snygg den stora!Mvh Matte Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
denuo Postat 7 januari 2007 Författare Dela Postat 7 januari 2007 Nu har akvariet gått lite mer än 6 månader! Det har hänt lite grejor med både tekniken och invånarna så jag gör en uppdatering.Akvarium: Helglas 300L, 100*60*50cmSkummare: Tunze 9010Cirkulation: Tunze TS12 + Aquabee 1000l/h som retur från ytavrinningsfacketBelysning: Giesemann Basic T5 4*39w med 2st Fauna Marin Aquasciense Special & 2st Aquasciense BlueUVC: Deltec 20W som drivs av Aquabee-pumpenAutomatisk påfyllning: Tunze osmolatorOsmos: Aquatic Nature Antarctica55kg Levande Sten; 30kg Bali-sten köpt på Reefzone och 25kg begagnad.Kör även med Fauna Marin AquaPhos i strumpa i den interna sumpen och en påse med Nollnitrat som står i akvariet.Fiskar:1st Ecsenius bicolor 2st Amphiprion ocellaris1st Pseudochromis paccagnellae (jobbig och elak fisk!!)3st Chromis viridis 1st Zebrasoma scopas 1st Zebrasoma flavescens1st Paracanthurus hepatus Lägredjur:2st Putsarräkor1st Blåbenad eremit20-25 Sniglar + en massa småsniglar1st Mantisräka som kom med LS, omöjlig att fånga men gör ingen synlig skadaKoraller:Goniopora lobataKolonianemonerSinularia XeniaPlerogyra Sinuosa Clavularia Viridis LobophylliaTillsätter:Tropic Marine CalsiumTropic Marine MagnesiumSalifert KH+pH bufferVattenbyten:ca 30L varannan veckaMatar med:Fryst artemiaOcean Nutrition Formula One pellets Ocean Nutrition Formula Two pelletsOcean Nutrition Prime Reef flingfoderSpirulina flingfoderTorkade NorialgerTropic Marine Pro-Coral Zooton Fauna Marin Ultra MinFick lite problem när jag introducerade min Zebrasoma flavescens, den är större än min Zebrasoma scopas men åker ändå på rejält med stryk =( Jag har möblerat om i akvariet vilket resulterade i en mycket finare aquascaping men ingen skillnad i aggressionerna. Satt då upp 2 badrumsspeglar mot glasrutan vilket förrvirrade fiskarna. Nu ser det bättre ut för varje dag och den äter så jag hoppas nykomlingen blir accepterad! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
denuo Postat 7 januari 2007 Författare Dela Postat 7 januari 2007 En helbildEn till blev det visst Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniel N Postat 7 januari 2007 Dela Postat 7 januari 2007 Ditt kar ser fint ut. Det ser väldigt blått ut, är det det eller är det bilderna?Mvh Daniel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
denuo Postat 7 januari 2007 Författare Dela Postat 7 januari 2007 Ditt kar ser fint ut. Det ser väldigt blått ut, är det det eller är det bilderna?Mvh DanielTack så mycket! Nej det är inte så blått som på bilderna, det blir så med mobilkameran bara.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.