Niclas Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Microsoft har väl visat att det är en lönsam metod Så sant som det är sagt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hulteke Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Verkligen ... Men ni som har varit med längre än jag (och det har de flesta saltisar!) - brukar inte Tunzee fixa grejorna? De har väl inte råd med ngn annan strategi eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxan Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Ove, Vi har en som låter som gångjärnen på ett camping-utedass - om du vill byta :-)Detta skulle vara MKII versionen...........Vi får be de kunder som köpt dessa av oss att returnera dem pronto!!F*n också, mitt akvarium är på väg att flyga genom köksfönstret. Maxi-Jeten jag köpte för ett par dagar låter nästan lika mycket som Tunze-streamern jag plockade ur lådan under fredagen. Tar man bort Tunzen från "klämman" och håller den löst i vattnet är den tyst och fin. Håller jag Maxi-jeten mitt i vattnet är den också tyst och fin.Jag vet inte vad som är lättast, kasta 350kg genom köksfönstret eller åka till Täby Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Maxi-Jeten jag köpte för ett par dagar låter nästan lika mycket som Tunze-streamern jag plockade ur lådan under fredagen.Mina Maxijets är helt klart tillräckligt tysta, har även en 1200 liters Aquaclear (Hagen?) som är tillräckligt tyst. Fast att hitta vettiga alternativ till Tunze'n om man bara ser till storlek/flöde är svårt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Triton Akvarium Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Jag vågar nog påstå att det är extremt sällan problem med maxi-jet, men det kan kanske vara acceptabelt, att en 1 av 20 har lite missljud när vi pratar om en 1000liters pump som bara kostar några hundringar - det beror oftast på en missad limning mellan magnet och impellerbrickan.Mvh Leffe - JR/Tritonakvarium Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drakfisken Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Senaste uppgiften om Nano Streamer är att det är på gång utbytesdel som ska fixa problemet. De som har fått bristfälliga produkter får gärna höra av sig till mig så ska jag försöka skicka ut reservdelarna så fort som möjligt.Tunze håller normalt sett väldigt hög kvalitet, men jag tror de har vuxit lite för fort på senare år. De säljer enormt bra borta i USA och deras organisation har inte hunnit ikapp försäljningsökningen. Det här blir nog dyrköpt erfarenhet för dem... och sånt brukar man lära sig snabbt av. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hulteke Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 /.../ Det här blir nog dyrköpt erfarenhet för dem... och sånt brukar man lära sig snabbt av. Så sant som det är sagt! Då håller vi tummarna för gosse va jag är sugen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Mysko pump det här, jag startade/stoppade den några ggr och helt plötsligt började den viska !! Irriterande fenomen men nu får den skyffla vatten i min balja det är helt klart ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 kan det vara så enkelt att det var luft i magnet-gapet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Det tror jag inte, om jag stoppar/startar den nu så börjar den föra väsen igen om jag har otur. Då får man mickla med av/på igen tills den tystnar ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kjell Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Nya Pumpar låter! Innan ni skriver hur dåliga era pumpar är ,låt dom gå några dagar innan ni dömmer ut dom.Mina Tunze stremers lät som fan ett par dagar,nu hörs dom inte.Mvh Kjell Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Har samma erfarenhet som kjell, det brukar ta 1-2 veckor innan dom är inkörda och då blir dom tysta. Men visst det är ju inte säkert att dessa blir det, men man vet aldrig. Mina tunze lät mycket i början, dom är bra mycket tystare nu.mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Nya Pumpar låter! Innan ni skriver hur dåliga era pumpar är ,låt dom gå några dagar innan ni dömmer ut dom.Mina Tunze stremers lät som fan ett par dagar,nu hörs dom inte.Mvh KjellIngen skulle vara gladare än jag om du hade rätt !! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 12 januari 2007 Dela Postat 12 januari 2007 Jag gav upp knattret ifrån Tunze'n... Förståss hade jag tokfel åxå angående Koralia !Koralian är lite större, lite fulare, lite billigare och toktyst. Den har inte hellerTunze's små fjuttiga "flärpar" med brytvarning på fästet. Magneterna på Koralian är svagare men fullt tillräcklig för normala glastjocklekar. Tunze's magneter var ju nästan perverst starka, måste vara Neodyniummagneter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cougar Postat 12 januari 2007 Dela Postat 12 januari 2007 Jag frågade Roger Vitko som svara på Tunzes tekniska frågor och han meddelade att pumparna inte går reparera utan behöver bytas ut i sin helhet och att Tunze gör detta naturligtvis. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Appen Postat 12 januari 2007 Dela Postat 12 januari 2007 Har gett upp jag med, skickade tillbaka 2 stycken. Kass kvalitet, Tunze kommer att ångra detta skickar ut kass kvalitet. enligt mig. Rostiga och för ett jä***a väsen.MvHAppen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drakfisken Postat 15 januari 2007 Dela Postat 15 januari 2007 Reservdelar ska förhoppningsvis landa i Växjö i slutet av denna veckan alternativt i början på nästa. Det ska vara en enkel operation att byta ut rotorn om jag har tolkat tyskan på rätt sätt.Jag återkommer så fort jag har mer information... ska bråka lite till med dem nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cougar Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 Ni som köpt en åtgärdad eller fått era reparerade berätta hur ljudnivån är. Blir dom knäpptysta är dom ju superbra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Halogen Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 Hej,Är det någon som vet om det följer med magnetfäste till Tunzen?/PP Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cougar Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 det följer det med och det är kanske världens starkaste magnet. akta rutor, fingrar, barn och annat som är nära. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Halogen Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 OK, Tack för svaret....man får vara försiktig med andra ord./PP Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drakfisken Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 Nu har en del reservdelar anlänt... och även nya Nano Streams som ska vara okej. Eller okej är inte rätt ord... de är ju grymt BRA istället. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hulteke Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 Hej Drakfisken!När kommer de styrbara?mvh Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hulteke Postat 8 februari 2007 Dela Postat 8 februari 2007 Har inte de reglerbara börjat säljas än? Var inne på http://www.meerwasser-aquaristik.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=1566 och om de kostar 778:- (85x9,15) undrar jag: varför köper inte alla denna istället för alla de andra Kina-pumparna?mvh Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cougar Postat 8 februari 2007 Dela Postat 8 februari 2007 Har inte de reglerbara börjat säljas än? Var inne på http://www.meerwasser-aquaristik.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=1566 och om de kostar 778:- (85x9,15) undrar jag: varför köper inte alla denna istället för alla de andra Kina-pumparna?mvhNog för att ingen testat dom och gett grönt ljus.den lilla nanon gjorde ingen lysande debut direkt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.