Gå till innehåll

Aquatronica


atropos

Rekommenderade inlägg

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

ja jag får ringa bengt o snacka lite med honnom !

jag var i kontakt med honnom när jag skulle köpa MH till mitt lilla kar , och trevligare o hjälpsammare människa har jag inte stött på tidigare ! helt underbar människa !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja jag får ringa bengt o snacka lite med honnom !

jag var i kontakt med honnom när jag skulle köpa MH till mitt lilla kar , och trevligare o hjälpsammare människa har jag inte stött på tidigare ! helt underbar människa !

Såklart han är, han är ju en försäljare trots allt ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

He he ! jo jag har en kamera , så de blir en massa foto sen när jag kommer igång !

javisst e vem som helst välkommen hit o kolla in burken sen när de e klart .

ja de blir en riktig revburk o inget annat ! tänkte att ha ett ställe med en stor sandfläck !

är lite inne på att skaffa mig en rocka ! men de e kanske inget att ha i en revburk ? men fräcka e dom iallafall

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så ! DÅ var skummaren beställd , det blev en Deltec AP 1004

och så är en beställning lagd på 10 st 400w mh amaturer

sen kompleterar jag resten av ljuset med t5

Shit vad detta blir dyrt =) men men man kan ju inte se de som en investering utan en jäkligt fin möbel .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen häftigt att någon satsar rejält, men vad kommer 10 stycken 400W armaturer kosta i drift? :) Skulle du inte kunna slänga upp någon skiss på hur du tänkt allt ska se ut?

Tror du AP 1004 räcker till 5000 liter? Skummaren är gjord för 4500-6000 står det, men en del säger att man ska överdimensionera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

He he ! jo jag har en kamera , så de blir en massa foto sen när jag kommer igång !

javisst e vem som helst välkommen hit o kolla in burken sen när de e klart .

ja de blir en riktig revburk o inget annat ! tänkte att ha ett ställe med en stor sandfläck !

är lite inne på att skaffa mig en rocka ! men de e kanske inget att ha i en revburk ? men fräcka e dom iallafall

Dom hade en liten rocka av okänd art på Korallrevet i Södertälje när jagf var där i fredags.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

he he !! ja de verkar vara stora planer på vad jag ska ha i burken =) de e kul o läsa allt ifrån guppy till en blåval =)

ha ha tänk 5000 l med bara guppy , kan de vara intressant ?

nej salt e livet de o salt ska de bli !

angående elräkningen som detta karet kommer att skapa ! så skiter jag i vad de kommer att kosta =)

de e ju ens hobby o den tycker jag får kosta så mycket som man har råd till !

satt i tankar i natt på att kanske köra en burk med bara rovfiskar , men de tröttnar man nog på i längden !

Det finns en sak som jag letar efter ! och de e uvc !

finns det stora sådanna eller måste jag ha en hög med små ? har letat o letat men hittar inget jättestort !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en sak som jag letar efter ! och de e uvc !

finns det stora sådanna eller måste jag ha en hög med små ? har letat o letat men hittar inget jättestort !

Skulle inte någon sån hör duga (Pentair Aquaitcs). Värstingen där är på 240W och klarar 34 000 l/timme

UV%20Comm%20Grp.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...