jonasroman Postat 16 timmar sedan Författare Postat 16 timmar sedan Här är hur det blir på ett ungefär baserat på butikspris jag precis såg (men kan vara billigare, upp till butik). 1 Citera
Oscarhaglund Postat 14 timmar sedan Postat 14 timmar sedan 2 timmar sedan, jonasroman skrev: Det är ett måste. Ngt vi skriver o säger. Som med alla mätinstrument. När du gjort det har du mkt mkt hög accuracy. Mitt senaste ICP versus MTE postas här Det är tyvärr otydligt i manualen att det är ett måste. Nu har jag kalibrerat kalcium och magnesium utifrån ICP-MS testet så då hoppas vi på att det funkar. Intressant är att mitt kalcium måste varit skyhögt förut om det stod 485 i ME förut och nu när det faktiskt är 480 så står det 420. En sista sak som jag glömde att nämna är att åt minstone med fosfaten (den parameter jag kunnat testa länge) så även om den inte skulle vara helt rätt så är märningarna så precisa så att det går att se trender vilket ofta kan vara viktigare. Jag kunde till exempel se mitt fosfat gå ner när jag var iväg på semester och agera. 1 Citera
jonasroman Postat 13 timmar sedan Författare Postat 13 timmar sedan 1 timme sedan , Oscarhaglund skrev: Det är tyvärr otydligt i manualen att det är ett måste Håller med. Tyvärr är jag inte längre ansvarig för manualen i detalj, skulle vilja att detta var tydligare. Men med tiden kommer det budskapet spridas. Det ser jag till så fort jag får chansen. Citera
Oscarhaglund Postat 1 timme sedan Postat 1 timme sedan Om man nu ska kalibrera så står det att man ska använda en 0.1ppm referens för RedSea Pro. Var får man tag på en sådan? Går det att spä ut en 0.2 referens? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.