Gå till innehåll

Filter till skummare


nike83

Rekommenderade inlägg

Jag har problem med att det kommer in cheto i min skummare från min odling av alger. jag har satt en filtermatta innan, dock är den för fin, så det fastnar för mycket "bös" i den. när min nuvarande filtermatta sätter igen, så sänks höjden i skummaren. jag vill ogärna göra rent detta filter en gång i veckan.

 

någon som har en bra lösning för detta? min reservtanke är att ta grövre matta och göra motsvarande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

9 minuter sedan, Christian J skrev:

Kan det hjälpa att minska vattenrörelsen i sumpen, så att algfragmenten inte driver runt? Eller sätta filttermatten på utloppet från algreaktorn (om du har en sådan)?

 

absolut. jag har dock har mina alger börjat att flyta sedan jag tog bort mina filtersockor i mitt Reefers 750. tror det har med vattenströmmen att göra. Men att sätta filter på "kammen" mellan facken skulle absolut vara en lösning. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

20 timmar sedan, izfisk skrev:

Kanske skaffa en reaktor till algerna?

 

Det är ej aktuellt

 

12 timmar sedan, kaptenen skrev:

Jag brukar köra sån här man sätter algblad i framför insuget till och från. Blir inte jättestor skillnad på prestanda vad jag har sett. 

thumbnail_IMG_7262.jpg

Vad är detta för något? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...