Gå till innehåll

Aktuella öppna butiker för saltvatten?


Rekommenderade inlägg

Hej.

 

Jag och frun har snöat in oss på saltvatten igen efter 10 års uppehåll och nu slår det oss att utbudet på butiker verkar vara rena skämtet, var finns det någon butik som säljer saltvattens tillbehör och fisk mm i södra Sverige? finns det någon bra online?

 

Med vänlig hälsning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

42 minuter sedan, AndreasHo86 skrev:

Tyvärr går den butiken bort då jag inte gillar stortimentet längre som det blivit sedan branden.

Det kan jag dessvärre bara hålla med om. Själv köper jag det mesta från Företagsakvarium eller Aquariatech, har handlat från dem i flera år, det har fungerat mycket bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Atlantiszoo finns också. Har det mesta från Aquaforest vad gäller produkter men också koraller som kan köpas wysiwyg online. Har köpt därifrån och allt har varit bra.

 

Annars håller jag med om Salt i väst, Företagsakvarium och Aquaritech. Korallfisken i Linköping har inte koraller online men fisk, lägre djur och produkter.

Drakfisken säljer inte levande vad jag vet men bra sortiment i övrigt tycker jag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
On 2024-01-14 at 19:07, Fredda75 skrev:

Atlantiszoo finns också. Har det mesta från Aquaforest vad gäller produkter men också koraller som kan köpas wysiwyg online. Har köpt därifrån och allt har varit bra.

 

Annars håller jag med om Salt i väst, Företagsakvarium och Aquaritech. Korallfisken i Linköping har inte koraller online men fisk, lägre djur och produkter.

Drakfisken säljer inte levande vad jag vet men bra sortiment i övrigt tycker jag

 

Visste faktiskt inte att drakfisken var aktiva längre då det mesta på deras sida är beställningsvara (de gånger jag kikat) men bra att veta att de också är igång fortfarande :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
On 2024-01-14 at 14:58, AndreasHo86 skrev:

Hej.

 

Jag och frun har snöat in oss på saltvatten igen efter 10 års uppehåll och nu slår det oss att utbudet på butiker verkar vara rena skämtet, var finns det någon butik som säljer saltvattens tillbehör och fisk mm i södra Sverige? finns det någon bra online?

 

Med vänlig hälsning.

Reefstock I Arlöv är en liten butik men brukar vara väl fylld. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...