AndreasHo86 Postat 14 januari Postat 14 januari Hej. Jag och frun har snöat in oss på saltvatten igen efter 10 års uppehåll och nu slår det oss att utbudet på butiker verkar vara rena skämtet, var finns det någon butik som säljer saltvattens tillbehör och fisk mm i södra Sverige? finns det någon bra online? Med vänlig hälsning. Citera
Alexraptor Postat 14 januari Postat 14 januari Hej och välkommen tillbaka till hobbyn! Det är tyvärr många butiker som har lagt ner de sista åren, men vad gäller södra sverige så finns Salt i Väst (saltivast.se) och Oceans of Life (foretagsakvarium.se), som, vad jag förstår, har ett samarbete ihop, i Göteborg. Det är vad jag känner till på rak arm. Citera
Oscarhaglund Postat 14 januari Postat 14 januari Reefstock är väl i malmöområdet. Har dock Ingen aning om hur den butiken ser ut Citera
AndreasHo86 Postat 14 januari Författare Postat 14 januari 27 minuter sedan, stigigemla skrev: Jag har ju öppet. Vart finns du? har du butik? Citera
AndreasHo86 Postat 14 januari Författare Postat 14 januari 57 minuter sedan, ronny h skrev: Zoogiganten har öppnat igen i Lomma. Tyvärr går den butiken bort då jag inte gillar stortimentet längre som det blivit sedan branden. 1 Citera
ronny h Postat 14 januari Postat 14 januari 42 minuter sedan, AndreasHo86 skrev: Tyvärr går den butiken bort då jag inte gillar stortimentet längre som det blivit sedan branden. Det kan jag dessvärre bara hålla med om. Själv köper jag det mesta från Företagsakvarium eller Aquariatech, har handlat från dem i flera år, det har fungerat mycket bra. Citera
Fredda75 Postat 14 januari Postat 14 januari Atlantiszoo finns också. Har det mesta från Aquaforest vad gäller produkter men också koraller som kan köpas wysiwyg online. Har köpt därifrån och allt har varit bra. Annars håller jag med om Salt i väst, Företagsakvarium och Aquaritech. Korallfisken i Linköping har inte koraller online men fisk, lägre djur och produkter. Drakfisken säljer inte levande vad jag vet men bra sortiment i övrigt tycker jag Citera
Nordin Postat 28 januari Postat 28 januari On 2024-01-14 at 19:07, Fredda75 skrev: Atlantiszoo finns också. Har det mesta från Aquaforest vad gäller produkter men också koraller som kan köpas wysiwyg online. Har köpt därifrån och allt har varit bra. Annars håller jag med om Salt i väst, Företagsakvarium och Aquaritech. Korallfisken i Linköping har inte koraller online men fisk, lägre djur och produkter. Drakfisken säljer inte levande vad jag vet men bra sortiment i övrigt tycker jag Visste faktiskt inte att drakfisken var aktiva längre då det mesta på deras sida är beställningsvara (de gånger jag kikat) men bra att veta att de också är igång fortfarande Citera
jeber Postat 12 april Postat 12 april On 2024-01-14 at 14:58, AndreasHo86 skrev: Hej. Jag och frun har snöat in oss på saltvatten igen efter 10 års uppehåll och nu slår det oss att utbudet på butiker verkar vara rena skämtet, var finns det någon butik som säljer saltvattens tillbehör och fisk mm i södra Sverige? finns det någon bra online? Med vänlig hälsning. Reefstock I Arlöv är en liten butik men brukar vara väl fylld. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.