jonasroman Postat 26 april Postat 26 april Angående tidigare diskussioner och artiklar där Urea skulle kunna vara ett utmärkt kvävetillskott till våra koraller. Vad tror ni om den här kvalitén? Den borde väl vara tillräcklig? Vad tror du @Lasse https://allt-fraktfritt.se/hushallsprodukter-aemnen/urea-karbamid-teknisk-och-livsmedelskvalitet-kosmetikakvalitet/urea-livsmedelsgodkaend-2-kg.html Citera
Lasse Postat 26 april Postat 26 april Vet inte om jag skulle lita på en produkt som beskriver sig självt som följer - min fetstil Citera Löst i vatten 5% fungerar det giftfritt mot flera skadegörare, sprutas på. Själva definitionen av giftfri motsäger ju det påståendet! MVH Lasse 1 Citera
Christian J Postat 27 april Postat 27 april On 4/26/2025 at 9:39 AM, Lasse said: Renast är nog om du pinkar i karet Fast då vet man ju inte koncentrationen... 1 Citera
Christian J Postat 27 april Postat 27 april On 4/26/2025 at 9:54 AM, Lasse said: Vet inte om jag skulle lita på en produkt som beskriver sig självt som följer - min fetstil Själva definitionen av giftfri motsäger ju det påståendet! MVH Lasse Det är nog återigen en fråga om koncentration, ungefär som när man sprutar kalciumhydroxid på Aiptasia. Citera
Oscarhaglund Postat igår vid 07:41 Postat igår vid 07:41 On 2025-04-26 at 09:15, jonasroman skrev: Angående tidigare diskussioner och artiklar där Urea skulle kunna vara ett utmärkt kvävetillskott till våra koraller. Vad tror ni om den här kvalitén? Den borde väl vara tillräcklig? Vad tror du @Lasse https://allt-fraktfritt.se/hushallsprodukter-aemnen/urea-karbamid-teknisk-och-livsmedelskvalitet-kosmetikakvalitet/urea-livsmedelsgodkaend-2-kg.html Nu har jag börjat prova med att dosera detta. Jag har 2kg och doserar till att börja med 0.1g/dag så om det är någon annan i stockholm som vill testa så kan man komma hem till mig och få lite till självkostnadspris. 1 Citera
jonasroman Postat 5 timmar sedan Författare Postat 5 timmar sedan 21 timmar sedan, Oscarhaglund skrev: Nu har jag börjat prova med att dosera detta. Jag har 2kg och doserar till att börja med 0.1g/dag så om det är någon annan i stockholm som vill testa så kan man komma hem till mig och få lite till självkostnadspris. Du får återkomma med lite observationer sen om du ser någon skillnad Du kan väl mäta nitrat regelbundet kanske en gång om dagen Det blir ju en sorts sekundär monitorering Citera
Oscarhaglund Postat 5 timmar sedan Postat 5 timmar sedan 1 minut sedan, jonasroman skrev: Du får återkomma med lite observationer sen om du ser någon skillnad Du kan väl mäta nitrat regelbundet kanske en gång om dagen Det blir ju en sorts sekundär monitorering Ja, jag kommer ju kunna göra det när mastertronic essentiallen jag vann dyker upp 1 Citera
jonasroman Postat 5 timmar sedan Författare Postat 5 timmar sedan 1 minut sedan, Oscarhaglund skrev: Ja, jag kommer ju kunna göra det när mastertronic essentiallen jag vann dyker upp Vann du en sån fin maskin ? Grattis Den landar hos Dejong nästa vecka enligt uppgift Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.