Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Är det dags att kassera det här karet? Glasrutorna är 10mm tjocka, den ljusa fläcken (nedre tredjedelen på bilden) verkar gå halvvägs genom silikonfogen, så kanske är det bara 5mm fog just där.

akvariesilikon251204.jpg

Postat

Det du skulle kunna prova är att silikona en glasbit utanför som täcker mellan de två panelerna. IMG_6630.jpeg

Jag vet inte hur mycket det hjälper men intuitivt så borde det kunna göra stor skillnad du kan ju i princip dubbla mängden silikon för den sidan som är påverkad.

Det blir ju inte så snyggt så det är väl nått man gör om det är en fog på baksidan som inte är så synlig

Postat
  • Författare
42 minutes ago, Oscarhaglund said:

Det du skulle kunna prova är att silikona en glasbit utanför som täcker mellan de två panelerna.

Du menar på utsidan av karet?

Postat
  • Författare
1 hour ago, kaptenen said:

Jag skulle personligen vara lite nojjig om jag hade det sådär. Hade inte chansat.

Det är ju en väldigt liten del av rutans totala silikonfog som är skadad, så hållfastheten påverkas väl inte?

Om det breder ut sig mer kanske det blir en mindre läcka just där, men det kanske en extra glasbit förebygger som @Oscarhaglund föreslog.

Å andra sidan kanske inte inte kalkalgerna (eller vad det nu är som orsakat detta) kan växa mycket längre in pga ljusbrist? Jag tror jag såg detta första gången i somras (tyvärr utan att dokumentera), och jag tror inte det blivit någon märkbar försämring sedan dess, men nu blev jag lite orolig av tråden om läckande Red Sea-kar.

Ändrat av Christian J

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.