Postat 31 december 2025Dec 31 Vi er mange der har rigtig gode minder med Ludde, dejligt han får lite kärlek igen her på guiden <3
Postat 3 timmar sedan3 tim Författare För 15 år sedan när jag flyttade in hos min nuvarande fru.(eller är det 16 år ?😳)Så sa hon att mitt stora sötvattens akvarium fick inte följa med.Hummm, hur gör jag nu ???Kontra jag med att då vill jag köpa ett mindre saltvattens akvarium. Det var så det startade.Blev ett 500 L med sump.Så jag ska tacka min fru att jag tog steget in i salt träsket 😃🐟.Fastnade ganska omgående i ZEOvit värden med KZ :s alla små blåa flaskor. Finns faktiskt inget system som slår ett ZEOvit system.Helt sjuka självlysande färger på alla koraller. Nu är jag värdens sämsta fotograf. Men man får en uppfattning om hur det såg ut på den tiden
Postat 1 timme sedan1 tim Kan bara instämma, inget slår KZ och dom blåa :) mitt 575 var helt magiskt. Bara lite dyrt i drift... Roligt det med frugen, jag började jo med 110 liter, men 2 vecker i projektet foreslog frugen at göra mit 575 liters discus akvarium om till salt... DETT har hun ångrat lovar jag, ha ha ha.
Postat 1 timme sedan1 tim Författare 31 minuter sedan, Thomas Salt skrev:Kan bara instämma, inget slår KZ och dom blåa :) mitt 575 var helt magiskt.Bara lite dyrt i drift...Roligt det med frugen, jag började jo med 110 liter, men 2 vecker i projektet foreslog frugen at göra mit 575 liters discus akvarium om till salt... DETT har hun ångrat lovar jag, ha ha ha.Haha !!!!Det jag har idag kostar nog 30 gången mer än ett litet ZEOvit kar👹😱☠️.Ja, och våra fruar ska vara glada om man bara har ett akvarium som hobby. Det är iallafall ett tidsfördriv här hemma👍.Du vet ju vad har har för fler hobbies 💥💢
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.