Postat 7 juliJul 7 Känns Chaeton fortfarande hård och elastisk? Eller är den mjuk och "slirig". Är den fortfarande hård så tror jag inte det är någor bristsymptom - mer på att det är mr bean.MVH Lasse
Postat 7 juliJul 7 Författare 10 timmar sedan, Lasse skrev:Känns Chaeton fortfarande hård och elastisk? Eller är den mjuk och "slirig". Är den fortfarande hård så tror jag inte det är någor bristsymptom - mer på att det är mr bean.MVH LasseDen är fortfarande hård och elastisk.Färgen är grön och fin.Fortsätter med att dosera järn och hoppas ändå på att det är problemet. Ändrat 7 juliJul 7 av saltatrox
Postat Igår vid 05:34 1 d Författare Jag är imponerad 😎🤘.Var svårt att hitta en ny T8.Så konvertera den till LED.Trotts att ljuset bara lyster i mitten nu så växer odlingen mycket bättre. Den blir riktigt mörkgrön och fyllig på två dygn 😃.Något jag märkt under åren är att odlingen gillar att ta en paus. För ibland sätter jag in odling i kylskåpet i några dagar när jag tvättar rent reaktorn och tillbehör.Och när den startas upp igen så växer det alltid mycket bättre.
Postat 1 timme sedan1 tim On 2026-10-07 at 07:34, saltatrox skrev:Jag är imponerad 😎🤘.Var svårt att hitta en ny T8.Så konvertera den till LED.Trotts att ljuset bara lyster i mitten nu så växer odlingen mycket bättre. Den blir riktigt mörkgrön och fyllig på två dygn 😃.Något jag märkt under åren är att odlingen gillar att ta en paus. För ibland sätter jag in odling i kylskåpet i några dagar när jag tvättar rent reaktorn och tillbehör.Och när den startas upp igen så växer det alltid mycket bättre.Trevligt. Tänkte på dig igår då jag spelade ett spel där man fiskade och åt upp olika fångster. Både Gula kirurger och LORICULUS ! på löpande band haha. Ingen billig historia om det skulle varit på riktigt. Tror nästan det var ngn akvarist som hade varit med och utvecklat. Mkt fina animationer och beskrivning av arterna av ngn som visste vad den skrev. Däremot att äta upp dom ! Förjävligt ;)
Postat 53 minuter sedan53 min On 2026-03-07 at 06:42, MichaelE skrev:Ja som sagt så har jag och Thomas en del gemensamt. Träffades för första gången när jag hade lite fraggar till salu. Det visade sig sen att vi båda är intresserade av skytte, träning, reptiler och båda är lite allmänt dumma i huvudet. En fin vänskap som utvecklades av en ren slump.Har fått möjligheten och nöjet att vara med och utveckla karet lite. När jag såg det för första gången så var det helt fantastiskt inuti men med min smått aspiga läggning så gav utsidan nästan mig ett sammanbrott haha.Jag lyckades övertala Thomas om att belysningen behövde bytas ut (var i ärlighetens namn inte överdrivet svårt) och eftersom jag har lite kontakter i branschen lyckades jag få till en bra deal från Giesemann:Tja Micke ! @MichaelE Tänkte på dig igår när jag såg en annan influencer som jag sett då och då på Insta men inte kopplat att det var fr Sverige. Angelica Reef. En tjej/kvinna från Norrland vad jag förstod. Är väl ngn som du vet om antar jag ?! Kanske tom är med här på SG kan man anta. Jag blev glad när jag såg det iaf !
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.