Gå till innehåll

Hur långt tar jag mig eg?


morphriz

Rekommenderade inlägg

Hej igen..

Nu har jag försökt flera gånger att smyga in min fråga men tråddisiplinen här på SG har vunnit.. :)

Så här kommer den igen.. Vad kan jag ha under ~1.5W/l? Det jag har är min nyss byggda 5x30W T8 ODNO ramp, där varje rör drivs av en 2x36W HF drossel, som jag ska ha över ett 150L.

mvh Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och bredden spelar ju också in. Har för mig att t5 kan klara 40cm djup för enkla sps helt ok, med minst ett rör per 10cm bredd, så t8 torde väl ligga en aning sämre till ändå.

En jämförelse knaske?:

Med 2*24W Power compact över knappt 30L har jag inte direkt skrämmande tillväxt på varken grön stjärnpolyp eller xenia... Men den krypande gorgonian blir större dag för dag... Börjar förstå varför vissa klassar den som ogräs

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svar hittils...

Yterliggare info:

Dimensioner: 98x40x40, ska ha 10cm DSB så sakerna kommer upp en bit med. Jag har tänkt ha SPSer som gillar mycket POM. Har blivit recommenderad följande arter på RC:

Plating and Digitate:

Montipora

Hydnophora

Fungia

Porites

Favia

Goniastrea

Lobophyllia

Symphyllia

Galaxea

mvh Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag kondenstestat hemmabygget över mitt 150L sötvattenskar. Verkar funka helt ok, reflektorerna är kalla hela tiden men det blir ingen kondens alls. Så jag kör med den.

Tänkte ha följande rörstup

2 rör för morgon, är tända hela dagen.

1x6500K

1x2800K

3rör för mitt på dagen, tänds 2h efter och släcks 2h före de andra

1x18000K

2 actinics

Vad tror ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...